Site logo
31 august 2022

Scandalul sindical de la Tomis (denumirea romană a Constanței), despre care Club Feroviar a scris la începutul lunii, este departe de a se fi încheiat. Iulian Chilă, unul dintre contestatarii președintelui Uniunii Teritoriale a Sindicatelor Feroviare Mișcare Comercial (UTSFMC) Constanța, Stelian Chirobocea, îl acuză pe acesta din urmă că dispune după bunul plac de banii din cotizațiile ceferiștilor. Chiar dacă are la dispoziție zeci de perechi de trenuri zilnic, care circulă pe infrastructura modernizată de pe Magistrala 800, el face naveta de la Fetești la Constanța cu mașina de serviciu și decontează carburantul la sindicat.

Într-o replică la declarațiile anterioare ale lui Stelian Chirobocea, pe care publicația noastră le-a publicat în articolul Scandalul sindical de la Constanța continuă epistolar. Pe ce s-au dus banii din cotizații, Iulian Chilă le respinge și prezintă versiunea sa asupra acestui conflict.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


10.000 de lei scoși din bancă în fiecare lună, fără a fi predați casierului

Scandalul sindical de la TomisCele mai grave acuzații aduse de Iulian Chilă (foto) sunt cele legate de modul cum sunt chletuiți banii proveniți din cotizațiile ceferiștilor de rând.

”Atragem atenția că în cei patru ani de mandat ai dlui Chirobocea Stelian nu a existat în nici un an un Regulament Financiar și că acesta s-a întocmit anul acesta cu maxima întârziere doar după ce a văzut că i-am luat dosarele la verificat. Poate că de aceea dl Chirobocea Stelian își permitea să extragă din bancă lunar cel puțin 10.000 de lei fară a consulta pe nimeni, bani care se regăseau în buzunarul lui în loc să fie predați casierului (care nu exista). Tocmai libertatea aceasta de a scoate bani de pe card la orice oră dorește președintele de uniune am încercat timp de patru ani să o limitam, în sensul că dl Ciobică Viorel și dl Chilă Iulian au cerut de nenumărate ori ca banii să nu mai fie pe cardul președintelui și să fie cel puțin două, persoane dacă nu chiar trei, care să aibă acces la bancă, acces la extrasele bancare, iar retragerea banilor din bancă să se facă cu două sau cu trei semnături, pe bază de foaie de retragere, nu direct de pe card”, scrie liderul sindical contestatar.

El precizează că această propunere a fost făcută din nou la ședința din data de 28 iunie 2022, dar a fost respinsă de către cei șapte membri ai Comitetului Director loiali lui Chirobocea, lăsându-i libertatea de a retrage orice sumă de bani, la orice oră. Potrivit lui Chilă, Chirobocea cheltuie lunar, în medie, 490 de lei pentru combustibil și 410 lei pentru protocol, în afara sumei de 700 de lei alocată de CNCF CFR SA.

Scandalul sindical de la Tomis. 9.300 de litri de combustibil în patru ani de zile

Concret, lui Stelian Chirobocea i se reproșează faptul că face naveta de la Fetești la Constanța cu mașina sindicatului. Iulian Chilă prezintă în continuare situația din ultimii patru ani de zile: ”În anul 2018 alimentarea cu combustibil de la Fetești s-a făcut de aproximativ 2.400 de lei (a alimentat de nouă ori din Fetești și de 16 ori din alte localități), uneori de două ori pe zi, odată cu motorină și odată cu benzină. În data de 13.02.2018 a alimentat cu motorină 63,43 litri, apoi a alimentat și cu benzină 28,20 litri. A decontat din banii uniunii 168 de treceri de pod la Fetești, toate făcute în interesul uniunii, ca să poată dânsul face naveta la serviciu la Constanța. De asemenea a decontat rovigneta pe anul 2018, tot în interesul uniunii în valoare de 130 de lei. (…) În anul 2019 numai de la Fetești s-a făcut aprovizionarea cu combustibil de aprox 2.400 de lei (a alimentat de 14 ori din Fetești și de șapte ori din alte localități). A decontat doar 132 de treceri de pod la Fetești, având grija în schimb să-și deconteze trei amenzi de circulație în valoare de 195 de lei. O altă întrebare care se pune este următoarea: dacă tot ai mașină de serviciu și bani de combustibil în valoare de 700 de lei lunar, oare administrația nu-ți decontează trecerile de pod pentru mașina de serviciu, știind foarte bine că tu, președintele uniunii UTSFMC Constanța, faci naveta cu mașina la Constanta? Oare amenzile de circulație sunt date de către Poliția rutieră pe persoană fizică sau pe persoană juridică? Din păcate, pentru anul 2020 lăsăm experții să decidă unde și ce a cheltuit (avem doar trecerile de pod de la Fetești în număr de 70 de bucăți), dar pentru anul 2021 avem o sumă cheltuită pentru aprovizionarea cu combustibil numai de la Fetești de 4.024,02 lei (a alimentat de 17 ori din Fetești și de alte nouă ori din alte localități)”.

Liderul sindical Iulian Chilă face calculul și ajunge la concluzia că, în cei patru ani de mandat la conducerea uniunii, Stelian Chirobocea a consumat 9.300 de litri de combustibil, cantitate care include atât cei 1.400 de litri pe an primiți de la administrația CMCF CFR SA, cât și cei 3.500 de litri decontați de sindicat.

”Întrebarea este următoarea: câți km are la bord mașina d-lui Chirobocea Stelian și ce distanță ar fi putut parcurge cu aceasta mașină alimentată cu 9.300 de litri de combustibil? Un calcul simplu arată că, la un consum de 7%, ar fi însemnat ca dl Chirobocea să facă în jur 135.000 de km în cei patru ani de mandat, adică 33000 km pe an. Domnul acesta chiar că a trăit numai în mașina de serviciu”, se arată în epistola lui Iulian Chilă.

Stelian Chirobocea face naveta cu mașina ”doar de două-trei ori pe săptămână”

Club Feroviar a vrut să afle și de la ”împricinat”, Stelian Chirobocea, de ce face naveta cu mașina, în condițiile în care calea ferată Fetești-Constanța este modernizată și între cele două localități circulă zilnic 24 de perechi de trenuri doar ale CFR Călători, la care se mai adaugă și garniturile operatorilor privați. Aceasta este situația în sezon, dar și în extrasezon sunt mai mult de zece perechi de trenuri pe zi. El a recunoscut că face naveta cu autoturismul, însă doar ”de două-trei ori pe săptămână”, în rest merge cu trenul.

”Ca președinte de uniune, am sub umbrela mea salariați de la cele trei companii feroviare (CNCF CFR SA, CFR Călători și CFR Marfă). Peste 80% din munca noastră e muncă de teren. Trebuie să fugi la Regionala de Marfă, la cea de Călători, la cea de Infrastructură. Mai sunt și gări pe care le vizitez în drumul meu de acasă la serviciu și invers, mă sună salariații noștri. Sunt doar două-trei zile pe săptămână din astea, în rest merg cu trenul. Când știu că programul e mai mult cu ședințe la regionale, merg cu trenul”, ne-a declarat Stelian Chirobocea.

El a catalogat drept ”enorme” cantitățile de combustibil pe care Iulian Chilă spune că le-a consumat și susține că sunt departe de a fi cele reale. ”Restul sunt insinuări și calomnii”, a concluzionat liderul sindical.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share