Site logo
Școlarizarea mecanicilor noilor trenuri de metrou întârzie. Instructorii au primit târziu viză de România
22 mai 2024
Școlarizarea mecanicilor noilor trenuri de metrou livrate de Alstom pentru Magistrala 5 a Metrorex întârzie, din motive care nu țin de producător și nici de beneficiar.
”Pentru ca noile trenuri să fie testate în parcurs, trebuie ca mai întâi să fie școliți mecanicii, care ar fitrebuit să vină din India, de la New Delhi. Numai că acestora li s-a acordat viză de intrare în România cu valabilitate abiadin data de 30 mai”, a declarat pentru Club Feroviar Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex. Declarația anfost făcută în marja evenimentului Conferințele Club Feroviar 2024, operatorie și material rulant, care are loc în perioada 22-23 mai la Constanța.
Școlarizarea celor 20 de mecanici care vor conduce noile trenuri va dura 22 de zile, care însă vor începe să fie numărate abia după data de 30 mai. Trenurile trebuie să parcurgă mai întâi 10.000 km pe infrastructura subterană a Bucureștiului înainte ca ele să fie puse în circulație cu călători.

Următorul tren va ajunge luni la București

La finele lunii trecute, primul tren Alstom Metropolis pentru Magistrala 5, denumit ”Giurgiu” a ajuns la Depoul Berceni al Metrorex, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Trenul cu indicativul 1402-2402, denumit ”Giurgiu”, face parte din lotul celor 13 trenuri destinate Magistralei 5, achiziționate pe baza contractului încheiat între Metroex și Alstom Transport SA, în 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achiziție. Contractul are o valoare totală de 103.244.383,49 euro.
Lunea viitoare, pe 27 mai, va sosi la București și celde-al doilea tren Alstom Metropolis, denumit ”Ilfov”, a precizat Mihai Barbu.
Noile trenuri Metropolis au prevăzute, conform specificațiilor din caietul de sarcini, dotări de ultimă generație, precum:
– camere de supraveghere interioare și exterioare cu înregistrare şi transmitere la bordul mecanicului a imaginilor din vagoane;
– afişarea direcţiei de mers pe lateralele tuturor vagoanelor trenului;
– afişaje dinamice de tip LCD în interiorul vagoanelor cu prezentarea dinamică a hărţii traseului şi alte anunțuri;
– sisteme de alarmare în caz de urgență, dotate cu interfon pentru comunicarea dintre personalul de conducere tren și călători;
– locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv pentru utilizatorii scaunelor rulante;
– instalaţii de răcire şi dezumidificare a aerului introdus prin ventilaţia forţată în fiecare vagon;
– lămpi de tip LED pentru iluminatul vagoanelor;
– folie anti-grafitti pentru protejarea geamurilor vagoanelor la interior şi exterior.
Fiecare tren are în compunere șase vagoane și 216 locuri într-o dispunere longitudinală, iar capacitatea maximă este de 1.200 de pasageri.
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share