O asociere turco-română cere continuarea licitației de electrificare Constanța – Mangalia pe motiv că anularea procedurii de către CFR SA s-a făcut cu încălcarea legislației.
Asocierea Ic Icyas – Rotary a depus zilele trecute contestație la CNSC după ce CFR a anulat procedura invocând lipsa oricărei oferte corepunzătoare.
La procedură CFR SA a primit două oferte, a doua venind de la asocierea Drum Asfalt – Alstom. Ambele oferte au fost peste valoarea limită stabilită de CFR SA la un nivel de 1,31 miliarde lei, fără TVA, respectiv 1,44 miliarde lei și 1,49 miliarde lei.
În contestația depusă asocierea turco – română afirmă că depășirea valorii limită impusă de CFR SA s-a făcut cu un pocentaj mai mic de 15%.
Ambele oferte se încadrează în pragul prevăzut la articolul 241 aliniat 1 litera b) din Lege și există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului. Comisia de evaluare avea obligația de a cotinua evaluarea și a atribui contractul, scrie Ic Ictas Insaat Sanayi VE Ticaret– Rotary Contrucții Mentenanță în contestație. Asocierea invocă în contestație o întreagă corespondență între conducerea CFR, direcția achiziții, cea de fonduri europene în care s-ar fi dat acceptul alocării de fonduri suplimentare.
Cerințele asociației nemulțumite
În acțiunea depusă Ic Ictaș – Rotary cer:
- admiterea contestației
- anularea raportului procedurii și a comunicărilor de rezultat
- adoptarea măsurilor necesare restabilirii legalității Procedurii de atribuire.
Care sunt ofertanții
- Asociere: Drum Asfalt (lider), Alstom Transport S.A.
Subcontractați declarați: Wood Decor Company, Vasútvill Kft., Institutul de Arheologie Vasile Pârvan, Stilo Evora SRL, Rotermit, EPC – Consultanță de Mediu, Danavi, DB Engineering & Consulting GmbH, Elektra Invest.
- Terț: Arcada Company;
- Terț și subcontractant: I.S.P.C.F.
- Asociere: IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. (lider), Rotary Construcții Mentenanță
- Subcontractați declarați: Pirotehnic OSB, Stilo Evora SRL, Elektra Invest, Maristar Com, Muzeul Olteniei Craiova, Eckon CEI, EPC – Consultanță de Mediu, San Electroterm Grup, MS Interproiect Engineering, Tecnic Consulting Engineering Romania, Tema Energy, Kontron Transportation GmbH, Datacor;
- Terți și subcontractanți: BAWI Construction (fosta WIEBE România), SPIACT Craiova, Baicons Impex SRL, GTS Romania.
Ce presupun lucrările
- Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei vor asigura accesul trenurilor de lung parcurs în staţiunile aferente litoralului românesc fără transbordarea călătorilor sau schimbarea mijlocului de remorcare, ceea ce va permite preluarea traficului de călători din sectorul rutier atât pentru descongestionarea zonei, cât şi pentru reducerea numărului de accidente, se arată în anunț. Linia Constanța-Mangalia face parte din Magistrala 800 București-Constanța-Mangalia, are o lungime de 42,9 km (măsurați între ax stație Constanța – ax stație Mangalia) și deservește stațiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc și porturile Constanța și Mangalia.
- Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c. Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoară pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.
- Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.
- Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație de tracțiune CFR/Enel. În prezent, un tren parcurge distanța Constanța – Mangalia de 43 de kilometri în jur de o oră.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail