Site logo
Sectorul 6 vrea să achiziționeze terenurile de pe strada Liniei, unde Nicușor Dan vrea tren metropolitan
15 noiembrie 2021

Consiliul Local al Sectorului 6 a fost convocat pentru joi într-o ședință extraordinară urmând să aprobe inclusiv achiziția unor terenuri limitrofe străzii Liniei, zonă cunoscută atât pentru caracterul insalubru al acesteia, cât și pentru faptul că pe aici ar urma să treacă trenul metropolitan, proiect al primarului Nicușor Dan.

Consilul Local al sectorului condus de Ciprian Ciucu va cere administrației centrale a Bucureștiului împuternicire pentru achiziția de terenuri. „Proiect de hotărâre privind solicitarea către Consiliul General al Municipiului Bucureşti de a împuternici Consiliul Local al Sectorului 6 să achiziţioneze/exproprieze, pentru şi în numele Municipiului Bucureşti, terenurile limitrofe străzii Liniei, sector 6.”, include ordinea de zi a ședinței de joi.

Nu este clar însă cât de ușor va fi obținută aprobarea, căci administrația condusă de Nicușor Dan dorește readucerea în exploatare a liniei ferate ce se găsește pe strada menționată.

Edilul șef al sectorului 6 dorește pe moment dezvoltarea unei zone de parcuri și agrement, cel puțin până demarează proiectul feroviar.

Ciucu vrea parc, Dan vrea tren

Situația a fost inclusiv dată exemplu de necorelare în dezvoltarea Capitalei. În luna octombrie, Ciprian Ciucu a spus, într-un interviu acordat Libertatea: „În momentul de față, la fel ca în timpul PSD, avem un oraș cu șapte primării, care nu se coordonează (…)”, spune el.



Primarul sectorului 6 spunea că nici după un an de mandat nu a văzut din partea primarului o reorganizare administrativă și analize fără de care „nu ai cum să vii cu o planificare strategică și bugetară”. Mai mult, Nicușor Dan aproape că nu comunică cu primarii de sectoare pe proiectele strategice ale Capitalei, mai arată Ciucu. „Discuțiile mele cu primarul general sunt foarte rare, foarte punctuale, pe teme specifice, precise. Lipsește în totalitate din discuția noastră dimensiunea strategică. Simt această lipsă de viziune strategică nu numai eu, ci toți primarii de sectoare. Nu există întâlniri de planificare strategică, cel puțin ale investițiilor”, afirmă primarul sectorului 6.

Incommunicado. Trenul metropolitan, exemplul perfect

Lipsa de comunicare dintre primarul general și cel de sector se vede și în proiectele propuse de cei doi. Nicușor Dan a prezentat luna trecută proiectul „trenului metropolitan” București-Ilfov – un inel feroviar care leagă comunele limitrofe de capitală, pe structura vechilor linii industriale ale CFR. Un tronson al acestui proiect (Gara de Vest – Vasile Milea) traversează strada Liniei din sectorul 6.

Însă majoritatea PNL-USR-PLUS din Consiliul Local al Sectorului 6 a votat amenajarea pe strada Liniei a unui parc, estimat la 27,8 milioane lei (5,6 milioane de euro) fără TVA. În pasajul feroviar de la intersecția Lujerului, prin care ar urma să treacă trenul propus de Nicușor Dan, cei de la sectorul 6 vor să amenajeze o salină.

Pe 22 septembrie, atunci când Nicușor Dan a prezentat proiectul trenului metropolitan într-o conferință online, Ciprian Ciucu a lansat, tot online, un sondaj prin care întreba locuitorii din sectorul 6 ce ar trebui făcut cu restul străzii Liniei, pe care administrația locală vrea să amenajeze parcul. Ciucu pune la îndoială utilitatea trenului metropolitan. Primarul Ciprian Ciucu spune că nu are nimic cu proiectul trenului metropolitan, dar nu-i vede „relevanța” pentru că, în aceeași direcție de mers, oamenii au la dispoziție metroul (bulevardul Iuliu Maniu) sau tramvaiul (bulevardul Timișoara), arterele aflându-se la nici 200 de metri una de cealaltă.

Pentru a-și demonstra utilitatea, spune Ciucu, proiectul lui Nicușor Dan trebuie să aibă la bază studii: o matrice origine-destinație (de unde trenul preia oamenii, câți oameni preia și unde îi lasă), studiu de trafic, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, plan de urbanism zonal, surse de finanțare etc. În lipsa acestor lucruri, proiectul este doar o „viziune” despre care cei doi primari nu au discutat. Pe de altă parte, chiar dacă „lucrurile merg șnur”, proiectul trenului nu poate fi terminat „mai devreme de șase ani”.

Până atunci însă, „nu-i pot condamna pe oamenii ăștia la mizerie, nu șase ani, ci poate chiar zece ani”, spune Ciucu, precizând că amenajările parcului sunt „reversibile”, dacă studiile vor demonstra că trenul este necesar și se va face. Dacă nu, zona, care a fost cândva industrială, va intra într-un amplu proiect de regenerare urbană.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share