Creșteri salariale diferențiate. Ministerul Transporturilor a realizat proiectul unei Ordonanțe de Urgență care, odată aprobată, va elimina inechități salariale atât în interiorul instituției cât și față de alte instituții similare.
Conducerea ministerului Transporturilor va elimina inechitățile salariale, promite Mariana Ioniță, secretar general al instituției menționate.
Creșteri salariale diferențiate
„Noi azi avem un proiect de OUG cu acceptul dnului ministru să facem ceea ce noi am discutat cu privire la nivelul salarial al personalului ministerului. Sunt convinsă că știți că de-a lungul timpului din cauza salariilor (mici – n.red.) unii au plecat. Nu putem să mai ţinem ştacheta sus dacă nu ajungem la un nivel salarial corespunzător comparabil cu celelalte ministere căci există această dorinţă a oamenilor de specialitate de a pleca către alte ministere. Domnul ministru a acceptat să avem această modificare legislativă prin care să facem un ehilibru”, a spus miercuri Mariana Ioniță. „Nu vorbim de creşteri salariale ci de eliminarea inechităţilor, avem consilier grad 5 cu 9000 lei brut alţii cu 8000, creăm un echilibru corect fără o creştere salarială mare sau care să afecteze bugetul. Ne încadrăm în buget”, au promis reprezentanții ministerului.
Potrivit Marianei Ioniță, se dorește dezvoltarea activității ministerului pe cele patru direcții de transport, anume feroviar, rutier, aerian, naval. Conducerea nu va mai fi exercitată de Direcțiile de sinteză (economic, juridic, management etc). In viitor atenția se va concentra spre zona feroviară în conformitate și cu cerințele UE. Suntem dispuși la includerea în proiect a observațiilor primite, spune ea.
Oficiali ai ministerului sub protecția anonimatului spun că în prezent există diferențe salariale atât în interiorul ministerului, cât și comparativ cu alte instituții. In interiorul ministerului apar diferențe între cei care au dat în judecată instituția și au avut câștig de cauză și alții care nu au dat-o și au rămas cu salarii mici. Astfel s-a ajuns ca un director în Minister să aibă salariu mai mic decât un consilier din subordinea sa care s-a adresat Justiției pentru a-i fi recunoscute drepturi salariale. Față de alte ministere diferențele provin din faptul că la unele dintre acestea, precum cel al Finanțelor, au intrat în vigoare tot felul de sporuri, indemnizații etc care au mărit nivelul veniturilor, deși legea salarizării unice, nr 153, promitea egalitate între categoriile de bugetari.
Oricum, discuțiile de miercuri, ocazia cu care Mariana Ioniță a făcut aceste declarații, au scos la iveală o mulțime de vulnerabilități ce nemulțumesc funcționarii ministerului. Practic, începând cu funcționarea TRACECA (program de transport ce implică țările UE plus alte 12 țări din spațiul euro-asiatic) până la funcționarea Direcției de Probleme Speciale – unitate de asigurare a siguranței naționale în domeniu, totul pare dat peste cap de buclucașul proiect de modificare a HG 370/2021 privind organizarea ministerului Transporturilor . Acesta vine să adapteze organigrama instituției la Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.
Ce cere legea în cauză
- Numărul total al posturilor de demnitate publică aprobate aferente funcţiilor de secretar de stat, consilier de stat, subsecretar de stat, vicepreşedinte şi al funcţiilor asimilate acestora se reduce până la data de 1 ianuarie 2024 cu minimum 25%
- Pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuţie;
- Pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 20 de posturi de execuţie;
- Pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 35 de posturi de execuţie.”
Nemulțumirile participanților
Forma în care apare proiectul nemulțumește pe toată lumea:
- Lincu Vasile, președinte ProLex. Avem o problemă cu nota de fundamentare, conține neclarități. Exisră incertitudini privind cariera și funcțiile celor afectați.
- Mara Paraipan, avertizor de integritate a ministerului – Unele entități nu îndeplinesc cerințele de a fi Direcții.
- Eugen Marin, șef serviciu Informații Clasificate – se crează vulnerablități, suntem inființați prin hotărâre CSAT.
- Elena Toma, Direcția afaceri europene –de 28 de ani suntem Direcție. Cum ne vom mai îndeplini cerințele dacă devenim serviciu, cum vom mai ține legătura cu MAE? Ea spune că se putea menține statutul de Direcției prin înglobarea Direcției de Protocol ca la alte instituții.
- Dorin Dumitrescu – Asociația pentru Sisteme Inteligente de Transport. Cerințele UE privind aceste sisteme nu sunt luate în considerare.
- Denisa Popovici, lider sindical CF2 – dorim păstrarea Direcției Medicale, angajarea de personal căci la acest moment Direcția este în mod deliberat ținută „subocupată” cu forță de muncă.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail