Site logo
19 ianuarie 2023

O țară în război, cu posibilități economice inferioare României, fără acces la fonduri europene, sub tirul rachetelor rusești și cu un sfert de economie distrusă a definitivat reparația unei linii de cale ferată mai repede decât am făcut-o noi. Motiv pentru care pare că șeful căilor ferate ucrainene ne ironizează.

Prezent miercuri la deschiderea liniei  Rahov (Ucraina) – Valea Vișeului (România), șeful căilor ferate ucrainene Ukralizniția, Oleksandr Kamîșin, a ținut să puncteze rapiditatea de care a dat dovadă Ucraina. „Doar pentru a vă reaminti. În august 2022, în mijlocul războiului, am reconstruit 20 de km de cale ferată. Linia era închisă de 17 ani. Noi am făcut lucrarea în două luni. Și apoi am așteptat alte patru luni căile ferate din România să termine partea lor de treabă”, a spus el.

Şeful căilor ferate ucrainene ne ironizează

Club Feroviar a menționat anul trecut lentoarea de care dau dovadă căile ferate române și în general autoritățile noastre în refacerea liniei pe partea noastră. Un articol în acest sens este disponibil aici.

Începând de miercuri, patru trenuri formate din automotor diesel tip DPKR-3 de producție ucraineană, cu un număr de 182 locuri, fac legătura între comunitățile românești și ucrainene aflate de-a lungul râului Tisa, tur-retur.

Din punct de vedere geografic, este singurul defileu amenajat cu cale ferată pentru transport care face legătura între regiunea Ivano – Frankivsk și regiunea Transcarpatia (Ujhorod). De asemenea, deschiderea acestui nod feroviar va contribui și la creșterea exponențială a schimburilor comerciale între România și Ucraina.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share