Site logo
27 martie 2020

Transportatorul german DB a atins pentru 2019, în premieră, pragul de 150 de milioane călători la lung parcurs. Impactul crizei cauzate de coronavirus nu este clar. Totodată, DB Regio realizează o schimbare de succes. Programul de investiții este extins, cu accent pe infrastructura feroviară a DB.

Doru Cireașă

DB a înregistrat record de călători în 2019. Efectul coronavirus, neclar

Cu aproximativ 151 de milioane de pasageri pe distanțe lungi, Deutsche Bahn (DB) a stabilit un nou record de pasageri, depășind în 2019, pentru prima dată, pragul de 150 de milioane, potrivit unui comunicat de presă de joi al operatorului german.

După un an deja bun, 2,8 milioane de pasageri ( creștere de 1,9%) au folosit în plus trenurile ICE și IC ale DB în 2019. A fost al cincilea an consecutiv în care afacerile au crescut.

Veniturile ajustate ale grupului DB au crescut la 44,4 miliarde euro în 2019, o creștere cu puțin sub 1%. DB a extins cel mai mare program de investiții din istoria sa, cu alocații substanțiale în rețeaua feroviară, stații și trenuri. Venitul ajustat înainte de dobânzi și impozite (EBIT) a scăzut cu 13% an pe an, la 1,8 miliarde euro, ca urmare a acestui nivel ridicat de investiții în viitor.

“Obiectivul DB este să crească substanțial performanța căilor ferate în Germania”, a declarat directorul general al DB, Richard Lutz, în ceea ce privește bilanțul pentru anul fiscal 2019. “Investițiile în viitorul căilor ferate vor avea prioritate în următorii ani, ceea ce va fi vizibil pe termen mediu.”

Strategia Strong Rail, respectată

Cifrele pozitive confirmă respectarea strategiei „Strong Rail”. Pe lângă transportul feroviar pe distanțe lungi, cel feroviar regional din Germania a crescut și în 2019, urcând cu 1,6% la aproape două miliarde călătorii. “Observăm semne clare ale unei schimbări modale către calea ferată, un mod de transport ecologic”, a spus Lutz.

Volumul total de transport feroviar de pasageri a crescut în 2019 față de anul precedent cu 695 milioane de kilometru – pasager, la un total de 98,4 miliarde. DB Regio și-a mărit din nou cererea de transport pentru prima dată în 2019, câștigând un volum kilometru – tren pentru serviciile viitoare mai mare decât a pierdut în fața concurenților.

Volumul de transport pe rețeaua feroviară a crescut din nou în 2019, cu o cerere în creștere de 0,4%, până la 1,09 miliarde de tren – kilometru. Cota de piață a operatorilor non-DB a crescut la 33,8% (2018: 32,2%).

Cheltuielile de capital, în creștere

Cheltuielile nete de capital au crescut considerabil în 2019, crescând cu 41% comparativ cu anul precedent, până la 5,6 miliarde euro. Acesta a fost un record nou deși modificările metodelor contabile fac ca o comparație cu cifrele anului precedent să fie doar limitată. De asemenea, au crescut cheltuielile brute de capital, cu accent pe infrastructură. Ca și până acum, partea leului din fonduri va fi utilizată pentru extinderea și modernizarea sistemului feroviar german, stimulând calitatea și fiabilitatea și adăugând noi trenuri și personal suplimentar.

La 24,2 miliarde euro, datoria financiară netă a fost puțin mai bună decât era de așteptat și a rămas sub limita datoriei convenită cu guvernul german.

Sarcina noastră”, a spus Levin Holle, directorul financiar al DB, este să continuăm să asigurăm stabilitatea financiară a DB, în ciuda unui nivel foarte ridicat de investiții și provocări suplimentare pe care le prezintă pandemia coronavirusului. Care este exact impactul negativ negativ al crizei coronavirusului global nu este încă clar.

Logistică și transport de marfă

Cu un EBIT de 538 milioane euro, DB Schenker a obținut rezultate record în 2019 pentru al treilea an consecutiv. Cu excepția transportului aerian, care a înregistrat scăderi în întreaga industrie, toate sectoarele de afaceri au înregistrat cifre îmbunătățite anul trecut. DB Arriva, filiala europeană de transport local a DB, s-a confruntat cu un mediu extrem de competitiv în 2019, EBIT-ul scăzând ușor, an pe an.

Volumul transportului DB Cargo a scăzut în termeni anuali cu 3,7% . Deoarece cererea din sectoarele ciclice, precum oțelul și automobilul este în scădere, este probabil ca o creștere susținută a transportului feroviar de marfă să mai dureze ceva timp, în ciuda tuturor eforturilor depuse.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share