Site logo
3 septembrie 2020

Doi membri marcanți ai companiei Siemens Mobility, Florian Paul Röttig, CEO & Administrator al companiei menționate și Adrian Stoica, CFO & Administrator au acordat publicației Club Feroviar un interviu în care vorbesc despre impactul pandemiei asupra activității companiei conduse de ei, despre strategiile de „supraviețuire” în acest context dificil. Complexitatea efectelor economice provocate de pandemie asupra mediului de business este noua ”normalitate” în care cu toții va trebui să trăim de acum încolo, fără a ști cât de mult timp. Activitatea firmei a fost ajutată și de faptul că România nu a blocat proiectele feroviare derulate, pe perioada pandemiei.

Club Feroviar: Cum vedeți piața de muncă în domeniul transportului pe șină în contextul general – care sunt cele mai mari probleme cu care va confruntați, dar și care ar fi punctele de atracție pentru un candidat la un loc de muncă în acest domeniu?

Florian Roettig, CEO & Administrator

Florian Paul Röttig: Este un fapt bine știut că pentru implementarea tehnologiei în domeniul feroviar – în special pentru proiectele de infrastructură feroviară, sunt necesare resurse extrem de specializate. Resursele de inginerie, de punere în funcțiune, precum și de gestionare a proiectelor sunt cheia pentru implementarea cu succes a proiectelor la scară largă, astfel companiile trebuie să atragă personal calificat.

În zilele noastre, tinerii candidați sunt atrași de companii etice, cu a căror identitate și valori se identifică și care oferă un mediu de lucru flexibil, cu acces la dezvoltare profesională și un bun echilibru între viața profesională și viața personală. Noi, Siemens Mobility, ne dorim să fim un model atunci când vine vorba de mediu de lucru și de stil de conducere moderne.

Club Feroviar: Cum a fost afectată activitatea societății dvs. de pandemia de coronavirus, atât din punctul de vedere al volumului de muncă, cât și financiar și la nivelul resurselor umane?

Adrian Stoica, CFO & Administrator

Adrian Stoica: Nu există niciun dubiu că am fost puternic afectați de pandemia globală COVID-19. Ultimele luni au fost diferite de orice altă perioadă a vieții noastre. Rutina noastră a fost întreruptă, planurile de călătorie amânate și modul de lucru s-a schimbat. În această perioadă, s-a putut observa o transformare de paradigmă în ceea ce privește procesele noastre de lucru și modurile de comunicare și colaborare – atât la nivel intern, cât și la nivel extern – cu clienții și partenerii noștri, care s-au adaptat unui nou normal. Siemens a implementat procese și ghiduri stricte COVID-19, care ne permit să trăim acest nou tip de „normal”.

 

Criza COVID-19 a creat un șoc sever pentru transportul în comun. Cu toate acestea, în comparație cu multe alte companii și cu alte tipuri de afaceri, ne aflăm într-o situație mai favorabilă, deoarece proiectele feroviare pe teritoriul României nu au fost blocate în ultimele luni.

În ciuda rafalelor cu care a lovit COVID-19 la nivel global am putut prezenta cifre financiare rezistente în al treilea trimestru al anului fiscal curent. Tot în al treilea trimestru, am atins o serie de repere importante în ceea ce privește execuția de proiect, inclusiv cea din România. Toate aceste succese și multe alte reușite sunt rezultatul muncii unei echipe cu adevărat impresionante în cadrul Siemens Mobility.

Club Feroviar: Ce măsuri ați luat pentru a contracara efectele măsurilor impuse în contextul pandemiei?

Adrian Stoica : A fost o mare provocare să ne asigurăm că angajații noștri atât din ​​fabrici, cât și din spațiile de birouri lucrează în siguranță. Am investit, în primul rând, în echipamentele de protecție necesare, iar apoi ne-am adaptat procesele și procedurile pentru că nimeni nu mai trecuse printr-o astfel de situație. Oamenii au fost instruiți în permanență despre cum să se protejeze atât la locul de muncă, cât și în timpul liber și am pus la dispoziția lor cele mai importante informații referitoare la situația curentă.

Criza coronavirusului a declanșat o creștere a digitalizării. Am avut întotdeauna mobilitate de lucru la Siemens, dar acum facem un pas mai departe. Siemens va stabili modul mobil de lucru ca o componentă de bază a „noului său normal” și îl va face standard permanent, atât în ​​timpul pandemiei globale, cât și în afara acesteia. Criza coronavirusului și măsurile de distanțare socială au arătat că lucrul independent de o locație fixă ​​oferă multe avantaje. Siemens Mobility a reușit, în tot acest timp, să-și mențină activitatea – această pandemie ne-a arătat că ne putem adapta rapid și putem facem față provocărilor complexe.

Club Feroviar: În cât timp estimați că își va reveni la normal piața pe care vă desfășurați activitatea?

Florian Paul Röttig: Este greu de făcut o prognoză privind o revenire atât timp cât nu putem estima când se va sfârși această criză sanitară. Cu toate acestea, Siemens Mobility are multe produse și soluții inovatoare menite să crească rezistența transportului public la efectele COVID-19. De asemenea, ne așteptăm ca în viitorul apropiat industria feroviară să fie unul dintre beneficiarii unei viitoare „mișcări verzi”, după această perioadă și, noi, Siemens Mobility România, dorim să facem parte din ea.

 

Club Feroviar: În cât timp estimați că va reveni la normal activitatea societății dvs.? Ce lucruri credeți că nu vor mai fi la fel ca înainte de pandemie, din punct de vedere al modelului de business?

Florian Paul Röttig: Ne încadrăm deja în ceea ce numim „noul nostru normal” legat de modul în care ne desfășurăm activitatea zilnică. Modelul nostru de afaceri nu a fost prea afectat de pandemie. Cea mai importantă lecție învățată este pregătirea pentru scenarii similare, pentru care acum suntem mult mai bine pregătiți. De asemenea, considerăm că mobilitatea perfectă, sigură, fiabilă și durabilă este realizabilă doar cu transportul public și pe calea ferată. Putem asigura asta pentru întregul ecosistem de mobilitate – de la primul la ultimul km. Inginerii noștri experți și designerii de produse au identificat soluții fizice și tehnologice care îi vor face pe angajații și pasagerii din industrie să fie mai în siguranță, ajutându-i să ia decizii cu privire la călătoriile și munca lor zilnică. (D.C.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share