Site logo
27 iunie 2022
Operatorul și administratorul de infrastructură din Berlin și Brandenburg,  Niederbarnimer Railway (NEB) a comandat șapte trenuri Mireo Plus H cu două vagoane de la Siemens Mobility pentru rețeaua Heidekrautbahn (RB27).
Acestea vor fi echipate cu un sistem de propulsie cu celule de combustibil și o baterie litiu-ion și vor fi fără emisii de CO2, potrivit railjournal.com.
Mireo Plus H este un tren alimentat cu hidrogen de a doua generație, cu o putere de tracțiune de 1,7 MW, oferind o accelerație de până la 1,1 m/s2 și o viteză maximă de 160 km/h. Siemens spune că trenul are cele mai mici costuri pe ciclul de viață de pe piață, cu o construcție din aluminiu ușoară, sudată și autoportabilă și poate fi alimentat în 15 minute.
Trenurile cu două vagoane au interioare spațioase, cu Wi-Fi gratuit, afișaje în timp real pentru informații despre pasageri, o zonă special amenajată pentru familie și două zone multifuncționale cu spațiu pentru cărucioare, scaune cu rotile și până la 12 biciclete.
Ramele cu motor au trei uși pe fiecare parte pentru a permite pasagerilor în scaune cu rotile sau cu cărucioare să se îmbarce cu ușurință sau să părăsească trenul, chiar și în stațiile cu peroane inferioare. Contractul include service și piese de schimb pe o perioadă de 10 ani până în 2034. Acesta cuprinde toate activitățile de întreținere, service și reparații necesare, împreună cu dezvoltarea și adaptarea continuă a flotei. Utilizarea trenurilor cu hidrogen pe rețeaua Heidekrautbahn face parte dintr-un proiect pilot comun finanțat de Guvernul federal și de statele Berlin și Brandenburg.


Proiectul se concentrează pe înființarea unei infrastructuri regionale, durabile cu hidrogen, care include și o centrală electrică hibridă și un sistem de rezervoare. NEB și statele federale Berlin și Brandenburg au încheiat în februarie un acord pentru desfășurarea de trenuri cu pile de combustie cu hidrogen în regiunea capitalei Germaniei.
Acordul a permis părților să înceapă pregătirile pentru operarea trenului cu hidrogen pe linia Berlin-Wilhelmsruh – Basdorf, care urmează să se redeschidă pentru serviciul de pasageri în 2024.
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share