
Sindicatele cer actualizarea standardelor ocupaționale


Dispută privind actualizarea standardelor ocupaționale. Sindicatele cer Ministerului Transporturilor și Infrastructurii întocmirea urgentă a listei cu standardele ocupațiilor feroviare ce trebuie actualizate/revizuite, precum și cu ocupațiile feroviare noi pentru care trebuie noi standarde ocupaționale.
Potrivit liderului sindical, președinte al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România/Vicepreședinte CSN MERIDIAN – Rodrigo Gabriel Maxim, elaborarea documentelor trebuie să aibă loc până la jumătatea lunii.
Actualizarea standardelor ocupaționale
Rodrigo Gabriel Maxim a informat membrii Consiliului Național de Conducere al FSTFR că a solicitat:
- intervenția conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru întocmirea urgentă (până cel târziu pe 15 octombrie 2024) a listei cu standardele ocupațiilor feroviare ce trebuie actualizate/revizuite, precum și cu ocupațiile feroviare noi pentru care trebuie noi standarde ocupationale;
- intervenția conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în rezolvarea problemei apărute referitoare la interdicția de circulație cu locomotive DA pe secția de circulație Salva – Vișeu de Jos Sighetu Marmației pentru planul de mers de tren 2024-2025 și a solicitat să se repună în circulație trenurile de călători ce au circulat în actualul mers de tren și în mersul trenurilor 2024-2025.
Reamintim că circulația pe 120 de kilometri de cale ferată să fie în pericol de a fi închisă, linia fiind folosită inclusiv de 100 de ceferiști care se deplasează la muncă. Linia proastă și lipsa materialului rulant închid traficul.
Linia în cauză este Sighetu Marmației – Salva (118 km) și este folosită de aproximativ 100 de ceferiști care se deplasează la muncă la Cluj-Napoca. Cazul a ajuns în atenția sindicatelor care și-au exprimat opoziția față de închiderea traficului.
Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari informează că în planul de mers 2024-2025 se prevede interdicția circulației pe două podețe situate pe ruta Sighetu Marmației – Salva pentru locomotive LDE și vagoane aferente, în condițiile în care anul trecut acest lucru era permis.
Sindicatul spune că există soluția circulației cu automotoare Desiro și/sau locomotive LDH plus vagoanele aferente. În plus, în primăvara acestui an a fost efectuat cu succes un test experimental cu un Siemens Desiro pe secția Salva – Sighetu Marmației, fără a exista orice problemă tehnică, deși declivitatea liniei este de 18 la mie. FSTF solicită reintroducerea trenurilor în viitorul plan de mers fie cu automotoare Desiro, fie cu garnituri formate din locomotive LDH și vagoane.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail