
Softronic a livrat a doua locomotivă modernizată


Softronic Craiova a livrat a doua locomotivă modernizată la doar câteva zile după predarea primei locomotive înnoite.
„Suntem mândri să anunțăm livrarea celei de-a doua locomotive modernizate din cadrul contractului finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)”, au declarat luni oficialii companiei într-o postare pe un site de socializare.
Softronic a remis un comunicat pe care îl redăm în continuare.
„Acesta este un moment semnificativ pentru industria feroviară din România. Această livrare vine la scurt timp după predarea primei locomotive modernizate, ceea ce subliniază rapiditatea și eficiența prin care reușim să implementăm proiectele. Livrăm această locomotivă într-un ritm care respectă cu strictețe termenele stabilite și contribuie activ la progresul infrastructurii feroviare din România”.
Modernizarea feroviară – o direcție clară pentru viitor
Contractul de modernizare a fost semnat la finalul anului 2023, iar fondurile sunt asigurate prin PNRR. Compania dorește aducerea în circulație a 19 locomotive electrice, produse inițial la Electroputere Craiova, dar adaptate integral la cerințele actuale de performanță, digitalizare și eficiență energetică.
Modernizarea contribuie direct la reducerea emisiilor, la creșterea siguranței în circulație și la îmbunătățirea calității serviciilor feroviare. „Ne-am asumat acest proiect cu încredere, știind că prin expertiza noastră putem livra echipamente de înaltă performanță, compatibile cu standardele europene”, spune compania.
Un alt detaliu care face a doua locomotivă cu adevărat specială este legătura sa cu Regina Maria, una dintre cele mai importante și iubite personalități din istoria României. Locomotiva modernizată poartă cu sine o încărcătură simbolică profundă, fiind un omagiu adus Reginei Maria și moștenirii sale istorice.
Ce presupune modernizarea?
Fiecare locomotivă este reconstruită aproape integral. Se păstrează doar o secțiune din șasiu care este complet recondiționat, iar toate celelalte componente sunt înlocuite cu echipamente de ultimă generație. Au fost integrate motoare asincrone, sisteme de comandă moderne, echipamente digitale și cabină de conducere nouă, conform cerințelor TSI (Technical Specifications for Interoperability).
Prin aceste intervenții, locomotivele ating performanțe superioare în ceea ce privește tracțiunea, fiabilitatea și confortul pentru personalul de operare. Fiecare locomotivă este dotată cu sistem de frânare reactivă, echipamente de diagnosticare în timp real și poate circula cu viteze de până la 160 km/h.
Anghel Saligny – prima locomotivă finalizată
Prima locomotivă livrată în cadrul acestui proiect poartă numele „Anghel Saligny”, inginerul vizionar care a pus bazele infrastructurii moderne din România. Locomotiva a trecut cu succes toate testele și a fost certificată de ONFR-AFER, conform standardelor naționale și europene.
Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) reprezintă o oportunitate crucială pentru România de a investi în infrastructura feroviară și de a transforma transportul feroviar într-un sistem modern, eficient și sustenabil. În acest context, ne simțim onorați să fim parte activă din acest proiect național, având în vedere că modernizarea flotei de locomotive este esențială pentru îmbunătățirea siguranței, eficienței energetice și performanței generale a transportului feroviar din România.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail