Site logo
25 ianuarie 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, l-a numit prin intermediul reprezentanților săi în AGA pe Alin Șerbănescu, consilierul său de presă în Consiliul de Administrație ale CFR Marfă, societate de stat cvasi-falimentară care are pierderi de sute de milioane de lei și care, cât de curând, va fi desființată.

Numirea lui Alexandru Ioan Șerbănescu, ziarist care a deținut în trecut și funcția de responsabil de presă al Companiei de Drumuri și Autostrăzi, apare în decizia AGA din data de 3 ianuarie. El a fost numit în funcție concomitent cu un nou mandat pentru Laura Elena Țopa, angajată a ministerului. Numirea are loc pe patru luni cu posibilitatea prelungirii cu maximul de șase luni.

Suma plătită nu este mare. Hotărârea AGA menționează un brut de 2790 lei. Trebuie ținut seama de faptul că Alexandru Ioan Șerbănescu a mai fost numit de AGA lui Grindeanu și membru în CA al APDF Giurgiu, pe lângă funcția deținută la cabinetul ministrului Transporturilor.

Numirea lui Șerbănescu nu este un caz unic. Mai toți miniștrii Transporturilor de până acum, indiferent de culoarea politică, și-au trimis consilierii să își completeze veniturile prin numiri ale lor în CA-urile companiilor de stat, indiferent de faptul că acestea se găseau uneori în situații dificile și că cei numiți nu aveau nicio calificare profesională care să justifice prezența lor acolo.

Șerbănescu a fost demis în octombrie 2019 după ce a comentat că o declarație făcută de Răzvan Cuc, fost minstru al Transporturilor privind autostrada Ploiești – Brașov, reprezintă „vorbe în vânt”, „baliverne aruncate pe piață ca să creeze emoție”.

„Nu știu ce spune ministrul Cuc, de semnat. În mod normal, contractul ar trebui semnat de guvern, care este demis. Din punctul meu de vedere, este o balivernă aruncată pe piață ca să creeze emoție. De ce până acum nu s-a făcut nimic și după ce a fost demis guvernul prin moțiune de cenzură s-a trezit lumea să anunțe? A făcut asta ca să anunțe premisele celor care vor veni la guvernare că li s-au lăsat niște proiecte pe care nu sunt în stare să le ducă la finalizare. E o joacă politică pe un proiect care este de interes național până la urmă”.

Compania de Drumuri s-a dezis de spusele purtătorului său de cuvânt, spunând că acesta nu a fost mandatat să declare așa ceva.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share