Lucrările pe calea ferată Ocna Sibiului-Loamneș ar putea fi finalizate în câteva zile, după luni în care pasagerii trenurilor CFR Călători au trăit un adevărat coșmar.
Începute la 1 iulie 2024, lucrările de refacere a 1,84 de km din calea ferată care leagă Sibiul de Copșa Mică vor fi încheiate săptămâna aceasta, apreciază constructorii, citați de site-ul local Turnul Sfatului.
Peste noul strat de piatră spartă așternut pe porțiunea aflată în șantier, la finele săptămânii trecute erau așezate și traversele, și noile linii de cale ferată. Câțiva muncitori completau cu piatră spartă, în așteptarea utilajelor.
”Termenul contractual este 10 decembrie. Eu sper să terminăm lucrările săptămâna aceasta. Nu cred că vor fi probleme la recepție, deoarece reprezentanții CFR sunt în fiecare zi pe șantier, avem controale zilnice, la fiecare fază. Prin urmare, nu văd ce obiecțiuni ar putea să apară”, a declarat pentru site-ul citat Ion Fanea, reprezentant al Vest Construct SRL.
În asociere cu San Electroterm Grup SRL, brașovenii de la Vest Construct SRL sunt antreprenorii angajați de CNCF CFR SA pentru reabilitarea celor 1,84 de km din secția de circulație feroviară 208, în cadrul unui contract semnat pentru 7,8 milioane de lei plus TVA.
Din data de 9 august, CFR Călători nu mai asigură transbordarea cu mijloace auto a pasagerilor pe calea ferată Ocna Sibiului-Loamneș. Transbordarea este asigurată doar la trenurile Interregional Călători.
Licitație făcută ”la mișto” pentru autobuze de înlocuire a trenurilor pe calea ferată Ocna Sibiului-Loamneș
La începutul lunii octombrie, așa cum am scris la vremea respectivă, SNTFC CFR Călători a lansat o procedură de achiziție publică pentru autobuze de înlocuire a trenurilor, care a fost însă făcută doar pentru a fi bifată, ”la mișto”.
Operatorul de stat spunea că are nevoie de aceste autobuze de înlocuire a trenurilor chiar de la data lansării licitației, 8 octombrie, și până pe 10 decembrie. Or, mai jos, în același anunț, se preciza faptul că termenul limită pentru primirea ofertelor la licitație era data de 21 octombrie. Mai mult, termenul stabilit pentru evaluările de calificare, tehnică și financiare ale ofertelor figura ca fiind data de 20 ianuarie 2025, adică după ce, teoretic, se vor termina lucrările și, deci, nu va mai fi nevoie de autocare, pentru că se va relua circulația trenurilor. Așa cum era de așteptat, procedura de achiziție a fost anulată, pentru că nicio firmă de transport auto nu a descoperit secretul călătoriei în timp.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail