Site logo
SRCF Iași și Galați lansează ”la mișto” procedurile pentru centralizare feroviară în 25 de stații
30 noiembrie 2024
centralizare feroviară pe București-Pitești modernizarea instalațiilor de siguranță feroviarăcentralizare feroviară pe București-Pitești modernizarea instalațiilor de siguranță feroviară

După alte entități ale CNCF CFR SA, și Sucursalele Regionale de Căi Ferate Iași și Galați au lansat demersurile pentru centralizare feroviară, fiind vizate 25 de stații. Numai că demersul a fost făcut mult prea târziu pentru a fi accesați banii din PNRR.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară -Lot 4 – Sectoare CF: Lotul 4 – Sucursalele Regionale CF Iași și Galați- Proiectare și execuție”. Valoarea totală estimată a contractului finanțat din PNRR este de 654.356.699,4 lei, echivalentul a peste 130 de milioane de euro.

În cadrul contractului se vor efectua servicii de proiectare și asistență tehnică din partea proiectantului si execuție a lucrărilor pentru modernizarea instalaţiilor de semnalizare feroviară din staţiile de cale ferată ale sectoarelor: Vaslui-Iaşi (staţiile Bălteni, Rebricea, Scânteia, Grajduri, Bîrnova, Ciurea); Bârlad-Vaslui (staţiile Zorleni, Banca, Crasna, Munteni, Vaslui); Tecuci-Bîrlad (staţiile Tecuci, Frunzeasca, Berheci, Nichişeni, Tutova, Bîrlad); Vereşti-Botoşani (staţiile Bucecea, Leorda, Botoşani); Bacău-Piatra Neamţ (staţiile Gîrleni, Buhuşi, Podoleni, Roznov, Piatra Neamţ).



Centralizare feroviară care se va încheia după expirarea perioadei de finanțare

Durata contractelor este de 90 de luni, de la data precizată în Ordinul de Începere și până la data recepției finale, din care 30 de luni, adică doi ani și jumătate, pentru proiectare și execuție. Având în vedere că evaluarea ofertelor este programată să aibă loc pe 24 aprilie 2025, va fi ratat termenul limită de accesare a finanțării prin PNRR, respectiv anul 2026. Deci licitația este făcută pentru a fi bifată, nu pentru a și fi executată lucrarea. Spunem asta pentru că va dura câteva luni după evaluarea ofertelor până la atribuirea contractelor, iar apoi urmează perioada de depunere a contestațiilor (data preconizată a atriburii contractului nu este precizată în anunțul de licitație). Chiar dacă nu vor exista contestații, contractele nu vor fi semnate mai devreme de sosirea verii, în cel mai fericit caz în luna mai.

Este de neînțeles lentoarea cu care s-au mișcat autoritățile române în lansarea acestor licitații. Planul Național de Redresare și Reziliență a fost întocmit încă din 2021, deci unor sucursale ale companiei de infrastructură le-a luat mai bine de trei ani pentru a realiza documentațiile de achiziții publice. Ca de fiecare dată, parcă vrem înadins să pierdem banii europeni. Și (atenție!) în cazul PNRR nu se poate face fazarea proiectelor, adică rostogolirea lor dintr-un ciclu financiar în altul, ca la celelalte programe finanțate de la Bruxelles. Adică dacă nu ai terminat lucrarea până în 2026 – adio bani. Restul va trebui finanțat din bugetul de stat sau va rămâne o lucrare începută și neterminată, ca multe altele din România.

Condiții de participare la licitație

Ofertanții trebuie să demonstreze că în ultimii trei ani, respectiv cinci ani (calculați până la data limită de depunere a ofertelor), au prestat servicii/au executat lucrări de natură sau complexitate similare cu obiectul procedurii in domeniul feroviar, având ca obiect:

– servicii de natură sau complexitate similare cu obiectul procedurii, prestate în ultimii trei ani, în valoare cumulată de minimum 14.870.000 de lei (fără TVA), îndeplinirea acestui nivel valoric urmând a fi demonstrată prin valoarea serviciilor similare cu obiectul procedurii, realizate în cadrul unuia sau cel mult cinci contracte;

– lucrări de natură sau complexitate similare cu obiectul procedurii, executate în ultimii 5 ani în valoare cumulată de minimum 232.670.000 de lei (fără TVA), îndeplinirea acestui nivel valoric urmând a fi demonstrată prin valoarea lucrărilor similare cu obiectul procedurii, realizate în cadrul unuia sau cel mult cinci contracte.

De asemenea, se solicită certificat SR EN ISO 9001 sau echivalent sau certificate valabile emise de organisme de certificare acreditate sau alte probe/ dovezi care confirmă asigurarea unui nivel corespunzator al calității.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 29 ianuarie 2025, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 29 iulie 2025.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share