Site logo
22 noiembrie 2022

Club Feroviar vă prezintă stadiul proiectelor de infrastructură feroviară aflate în derulare în momentul de față, pe baza datelor centralizate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Cele mai mari avansuri procentuale ale lucrărilor s-au înregistrat pe tronsoane unde lucrează Porr, respectiv asocieri între FCC Construccion și Webuild.

În ansamblu, proiectele de modernizare a infrastructurii feroviare aflate în derulare avansează în ritm de melc pe majoritatea tronsoanelor, deși unele șantiere au fost deschise de ani buni și ar fi trebuit deja finalizate.

CNCF CFR SA a făcut publică pe site-ul său Situația proiectelor de cale ferată aferentă lunii noiembrie 2022, tronson cu tronson. Club Feroviar a comparat cu situația înregistrată la nivelul lunii septembrie, pe care am publicat-o luna trecută. Pe multe tronsoane avansul este inexistent, iar pe altele nesemnificativ, de nici măcar un punct procentual.

Stadiul proiectelor de infrastructură feroviară: Porr și FCC, în top

stadiul proiectelor de infrastructură feroviară șantierul de pe linia ferată București-GiurgiuSunt însă și excepții pozitive, care merită a fi semnalate. Astfel, cel mai mare avans al lucrărilor (de 3,15 puncte procentuale) se înregistrează pe șantierul din sudul țării, de redeschidere a circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana (cunoscut mai ales ca Podul Grădiștea), unde lucrează austriecii de la Porr Construct. Pe linia directă București-Giurgiu (secția 102) nu se circulă din 2005, de când s-a prăbușit podul peste râul Argeș de la Grădiștea. De atunci, pentru a ajunge la Giurgiu și apoi în Bulgaria, la Ruse, trenurile ocolesc pe Magistrala 100 până la Videle și apoi pe secția 103 – o călătorie de aproape două ore.

Pe următoarele locuri, din acest punct de vedere, se situează două tronsoane din nord-vestul țării, Gurasada-Simeria și Km 614-Bârzava, cu avansuri ale lucrărilor de 1,30, respectiv 1,15 puncte procentuale. Pe aceste două tronsoane lucrează asocieri formate din spaniolii de la FCC Construccion și italienii de la Webuild (fosta Astaldi).

stadiul proiectelor de infrastructură feroviarăPotrivit CFR SA, proiectul pe lotul 3 Gurasada-Simeria (40,88 km) include realizarea unui pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 493+432, în lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri, pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 494+913, în lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri, pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 497+140, în lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri și pasaj superior Gurasada, în lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 648 tone care supratraversează Magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, în zona Gothatea, în curs de demolare). Tot aici e inclusă linia CF 214, variantă nouă de traseu spre Hunedoara, cu linie simplă de cale ferată în lungime de 3.031 ml, așa cum a scris recent Club Feroviar.

Merită precizat faptul că și pe tronsonul Brașov-Sighișoara, pe cele trei subsecțiuni pe care lucrează Asocierea Railworks, avansurile înregistrate pe șantiere sunt mai semnificative decât în lunile precedente, așa cum se poate observa din tabelul de mai jos, cu situația comparativă centralizată.

Cum au avansat marile șantiere feroviare, în cifre

Tronson Km Antreprenor Stadiu fizic Avans față de septembrie (puncte procentuale)
Vințu de Jos – Simeria 42,26 Swietelsky 99,95% 0
Coșlariu – Vințu de Jos 33,02 Impressa Pizzarotti &

C S.p.A Italia

99,95% 0
Instalații semnalizare, ERTMS, GSM-R,

centralizare electronică și Centrul de Control Operațional Simeria, secțiunea Simeria – Coșlariu

75,28 Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL 94,20% 0
Sighișoara – Ațel 25,314 Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –

ALPINE BAU GmbH – AZVI SA

99,95% 0
Ațel – Micăsasa 29,624 Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –

ALPINE BAU GmbH – AZVI SA – SC STRACO GRUP SRL

99,95% 0
Micăsasa – Coșlariu 36,645 Asocierea AKTOR –

ARCADA”

99,95% 0
Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, secțiunea Sighișoara –Coșlariu 91,583 Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL 98,30% 0,5
Km 614-Bârzava 41,91 Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L 76,55% +1,15
Bârzava – Ilteu 36,04 Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L 79,80% +0,75
Ilteu – Gurasada 22,34 Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită ”Asocierea RailWorks” 58,05% +0,83
Gurasada – Simeria 40,88 Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA 68,10% +1,30
Subsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa

Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara

84 Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 S.R.L, denumită Asocierea RailWorks 16,81% +0,80
Subsecțiunea 2. Apața – Cața 28 Asocierea RailWorks (Asocierea Aktor S.A. (lider asociere), Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A 12,00% +1,00
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana 12,86 PORR Construct S.R.L 36,04% +3,15

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share