
Talgo plătește penalizări pentru livrarea întârziată a trenurilor către RENFE. Aceasta va penaliza Talgo cu 80.000 de euro pe zi pentru întârzierea în livrarea trenurilor, ca urmare a întârzierii livrării trenurilor de mare viteză S-106, cunoscute sub numele de Avril, pentru care Renfe a cerut deja 166,6 milioane de euro (50 de milioane de euro pentru pierderea de profit).
RENFE aplică de luni companiei Talgo, conform contractului pe care îl au, penalități de 80.000 de euro pe zi pentru întârzierea în livrarea trenurilor de mare viteză S-106, cunoscute sub numele de Avril și pentru care a cerut deja 166,6 milioane (din care 50 de milioane pentru pierderi de profit), potrivit publicației elconfidencial.com.
În cadrul ultimei ședințe a Consiliului de Administrație al RENFE – desfășurat în data de 18 martie anul trecut – s-a convenit să se aplice, începând cu 1 aprilie, penalitățile menționate prevăzute în contract, potrivit celor confirmate luni pentru EFE de surse din cadrul operatorului feroviar public.
Talgo plătește penalizări pentru livrarea întârziată a trenurilor către RENFE
Noua dată prevăzută pentru livrarea primelor trenuri Avril cu ecartament variabil, comunicată de Talgo Ministerului Transporturilor și Mobilității Durabile, este 8 aprilie, potrivit declarațiilor făcute de șeful acestuia, Óscar Puente, într-un interviu acordat luni la Onda Cero. „Talgo ne-a spus că trenurile vor fi livrate începând cu 8 aprilie, dar ne-a mai spus anterior că le va livra pe 1, ceea ce nu s-a întâmplat, așa că nu mă pot angaja cu o dată. Dar se pare că suntem deja foarte aproape, vorbim probabil de câteva zile sau cel mult săptămâni”, a explicat ministrul.
La 6 februarie, RENFE a trimis o scrisoare către Talgo în care reclama o amendă de 166,6 milioane de euro și avertiza cu privire la o actualizare a sancțiunii, începând cu 1 aprilie, dacă trenurile vor continua să nu fie livrate.
În scrisoare, RENFE a atras atenția companiei Talgo că documentația furnizată până în prezent nu justifică faptul că întârzierile în livrare nu sunt imputabile companiei și i-a reamintit că este vorba de „o încălcare flagrantă a obligațiilor sale contractuale”, care provoacă un prejudiciu semnificativ operatorului și utilizatorilor transportului feroviar în general. „Ne rezervăm în mod expres dreptul de a fi despăgubiți pentru toate prejudiciile cauzate, inclusiv pentru pierderea de profit, precum și pentru aplicarea penalităților stabilite prin contract, comunicându-le suma de 116.646.061 de euro, fără a aduce atingere actualizării care ar putea corespunde, în special în ceea ce privește daunele care vor fi contabilizate zilnic începând cu 1 aprilie 2024, care sunt estimate la 80.000 de euro pe zi, dacă trenurile nu sunt livrate pentru exploatarea comercială”, a avertizat RENFE.
În 2016, RENFE a atribuit Talgo un contract de 1,281 miliarde de euro pentru construirea a 30 de trenuri de mare viteză, dintre care 15 sunt trenuri cu ecartament variabil (care pot circula pe ecartament convențional și standard). Acestea ar fi trebuit să fie livrate inițial din ianuarie 2021 pentru a intra în serviciu în vara aceluiași an pe legăturile dintre Madrid, Galicia și Asturias. Atunci când RENFE a informat Talgo în 2022 că va cere o penalizare pentru întârzierea livrării comenzii sale, compania a atribuit întârzierile de fabricație unor cauze de „forță majoră” și „exogene” companiei, printre care scăderi ale producției și interferențe în lanțul de aprovizionare generate de Covid 19 și de evenimente geopolitice.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail