Discuții privind trenuri de mare viteză. Oficiali ai CER – Comunitatea Europeană a Căilor Ferate și ai unor firme de consultanță au discutat la sediul Ministerului Transporturilor cu oficiali români proiectul unei linii de mare viteză.
La discuții a fost prezent Alberto Mazzola, reprezentant al Community of European Railway (CER). Acesta a susținut o prezentare despre Master Planul European pentru rețeaua feroviară de mare viteză și perspectivele de dezvoltare până în anul 2050.
De asemenea, experții Warwick Lowe, Chris Green, Phil Stannard, Robert Barnes și Kathryn Black din partea Atkins Realis, compania care se ocupă de realizarea unui studiu strategic, au prezentat conceptul de transport feroviar de mare viteză (HSR) și pașii necesari pentru implementarea acestuia la nivel național. Acest studiu, realizat cu sprijinul Băncii Europene de Investiții, reprezintă un prim pas esențial pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare de mare viteză în România, facilitând astfel conectarea la rețeaua modernă din Europa de Vest.
„Chiar dacă trenul de mare viteză (proiectat să circule la peste 250 km/oră – HSR) nu pare sa fie o primă prioritate in contextul stadiului actual al modernizării la standarde de interoperabiliate a retelei feroviare principale Romania nu își permite să mai intarzie cu fixarea la nivelul MTI si aprobarea la nivelul Guvernului a principalelor elemente strategice pentru dezvoltarea acestui concept nou de transport feroviar”, spun oficiali MT.
Până la apariția trenurilor de mare viteză, circulația trenurilor de marfă și călători se face din ce în ce mai dificil. După cum a informat aici Club Feroviar viteza medie comercială a trenurilor de marfă este în 2024 92% față de cea de anul trecut (17,1 km/oră), iar cea a trenurilor de pasageri este de 96,9% (48,6 km/oră), de aproximativ 3-4 ori mai mică decât cea medie a unui tren din vestul Europei.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail