Site logo
29 noiembrie 2021

Club Feroviar vă prezintă Topul administratorilor de infrastructură feroviară din România, realizat pe baza Documentului de Referință al Rețelei 2021-2022 publicat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Potrivit datelor centralizate de noi, o firmă privată ”păstorește” aproape 11,5% din lungimea nedesfășurată a rețelei feroviare din România.

România are o rețea feroviară în lungime de 10.628 km, potrivit Documentului de Referință al Rețelei. Este vorba de lungimea nedesfășurată, adică a traseelor, neluând în calcul că pe unele porțiuni linia este dublă și nici liniile abătute din stații.

Defalcat, lungimea traseului reţelei infrastructurii feroviare interoperabile este de 6.804 km, iar cea a reţelei infrastructurii feroviare neinteroperabile, de 3.824 km. Din totalul acestora din urmă, linii secundare, cum ar fi Bartolomeu-Zărnești sau Titan Sud-Oltenița, aproape o treime este administrată de firme private. Pe multe alte sute de kilometri de rețea neinteroperabilă circulă doar operatori privați, însă tronsoanele respective (cum ar fi Buda-Slănic sau Ploiești Sud-Măneciu) nu au fost închiriate către gestionari privați de infrastructură, ele fiind în continuare în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Aceste tronsoane nu le vom lua în calcul în alcătuirea topului, deoarece ele nu sunt evidențiate distinct și nu fac obiectul acestui clasament.

RC-CF Trans, pe primul loc în Topul administratorilor de infrastructură feroviară, la firme private

Topul administratorilor de infrastructură feroviarăRevenind la firmele private, ele administrează un total de 1.217 km de cale ferată neinteroperabilă, adică 31,82% din total. Dacă ne raportăm la lungimea totală a rețelei feroviare din România, procentul este de 11,45%.

Dar să vedem clasamentul:

Nr.crt. Firma km
1. RC-CF Trans SRL 914,3
2. Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă SRL 235
3. Grup Feroviar Român 56
4. Viromet SA 9
5. Vest Trans Rail SRL 2,7
TOTAL 1.217

 

Lista completă a tronsoanelor de cale ferată neinteroperabile și a administratorilor acestora poate fi consultată AICI.

RC-CF Trans este administratorul de infrastructură deținut de patronii operatorului feroviar privat de călători Regio Călători, fost Regiotrans. Cel mai lung sector de cale ferată administrat de această companie este Leţcani – Dângeni – Dorohoi, în lungime de 140 km. În total, RC-CF Trans are în administrare 16 tronsoane de cale ferată neinteroperabilă.

Transferoviar are în administrare 235 km, dintre care 15 km sunt lăsați de izbeliște

calea ferată de Snagov
Așa arată acum linia ferată de Snagov

Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă SRL face parte din Transferoviar Grup, controlat de omul de afaceri Călin Mitică.

Acesta mai deține uzina de reparații material rulant Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca și operatorul privat de transport feroviar de călători Transferoviar Călători (TFC). Cel mai lung tronson administrat este Galaţi – Târgu Bujor – Bârlad, 109 km.

Din totalul de 235 km trebuie scăzuți cei 15 km dintre Căciulați și Snagov (Regionala București), calea ferată fiind lăsată în paragină, așa cum a arătat Club Feroviar.

Grup Feroviar Român administrează căi ferate din Dobrogea

școli de mecanici de locomotivăGrup Feroviar Român (GFR) este entitatea fanion a Grampet Group, cel mai mare holding feroviar privat din Uniunea Europeană.

GFR este o companie cu capital românesc 100% privat, care a devenit unul dintre principalii jucători de pe piaţa concurenţială de transport feroviar de marfă din România și lider naţional al transporturilor feroviare de produse petroliere. Cu o experienţă de peste 18 ani în domeniul transporturilor, GFR și-a început activitatea în anul 2001 ca operator de manevră, în 2002 a debutat ca furnizor de transport feroviar, în anul 2006 a efectuat primul transport internaţional și începând din 2010 opererează prin toate frontierele de stat ale României.

GFR este membră a tuturor organizaţiilor internaţionale reprezentative și are acorduri de colaborare atât cu operatorii feroviari de stat (BDZ Cargo, UZ, CFM, PKP Cargo, ZK, RCH, HZ Cargo, ZBIH), cât și cu operatorii feroviari privaţi din Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia, Austria și Germania. În prezent, peste 20% din trafic este internaţional.

Cel mai lung tronson de cale ferată neinteroperabilă administrat de GFR este Dorobanțu-Năvodari, în lungime de 25,7 km. Toate cele cinci tronsoane administrate de GFR sunt pe raza Regionalei Constanța, în Dobrogea.



Cale ferată pentru combinatul chimic Viromet Victoria

Gara Victoria. FOTO Monitorul de Făgăraș

Pe ultimele poziții în Topul administratorilor de infrastructură feroviară se află Viromet SA și Vest Trans Rail.

Viromet SA este combinatul chimic din Victoria și administrează cei 9 km de cale ferată dintre Ucea (pe Magistrala 200 Brașov-Sibiu-Vințu de Jos) și orașul Victoria.

Vest Trans Rail este un operator de transport feroviar cu capital privat 100% românesc. Compania este prezentă pe piața transportului feroviar din anul 2010. Ea are în administrare cei 2,7 km de cale ferată neinteroperabilă dintre Ploieşti Crâng și Ploieşti Vest.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share