Site logo
6 august 2022

Directorul general al operatorului feroviar de stat, Traian Preoteasa, a anunțat când se vor da salariile la CFR Călători, pentru cei peste 12.000 de angajați. El a mai spus că are neapărată nevoie de bani în plus la rectificarea bugetară, pentru a stinge datoriile restante către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Declarațiile au fost făcute în emisiunea ”Drumurile Noastre” de la B1 TV, moderată de Ștefan Etveș, și la care au fost prezenți în platou reporterul Club Feroviar și președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Salariile la CFR Călători se vor plăti vineri, 12 august

„Săptămâna viitoare se vor plăti salariile la CFR Călători. Plătim salariile chiar cu o zi înainte, dat fiind că este și zi liberă Sfânta Maria (luni, 15 august – n.red.). Voi plăti salariile în data de 12 august (vineri – n.red.)”, a spus Traian Preoteasa.

El s-a referit în continuare la ordinea plăților pe care trebuie să le facă, în condițiile noilor reglementări legislative. Club Feroviar a dezvăluit recent că acestea pot duce, pur și simplu, la închiderea CFR Călători, dar și a unor operatori privați, dacă aceștia sunt datori la CFR SA. În ultima formă a actului normativ întocmit de Direcția de Transport Feroviar din minister, publicată miercuri, 3 august, dispare prevederea potrivit căreia plata salariilor se face cu prioritate, conform Codului Muncii. Aceasta înseamnă că se păstrează forma anterioară potrivit căreia prioritare la plăți din sume încasate drept compensații de la stat sunt obligațiile operatorilor (nu doar ale CFR Călători) față de CFR SA, și anume plata TUI.

Totuși, Traian Preoteasa spune că prevalează Codul Muncii. „Problema nu este la CFR Călători. Conform Ordonanței 107, eu nu mai pot accesa subvenția, dat fiind că am datorie la CFR Infrastructură (CNCF CFR SA – n.red). Neaccesând subvenția, automat, eu, din încasările proprii, nu pot plăti decât salariile nete ale celor 12.000 de angajați. Sunt obligat prin Codul Muncii, acum este o lege organică, mai puternică decât o Ordonanță de Urgență, ca să pot accesa subvenția să plătesc salariile celor 12.000 de angajați. Asta nu se poate face decât din subvenție. La fel, pot plăti Electrificare (Electrificare CFR SA – n.red.), conform Ordonanței 113, și CFR Infrastructură din subvenție. În momentul în care nu pot accesa subvenția, din terțe motive, nu pot face aceste plăți. Deci problema nu va fi la salariile lui CFR Călători. Salariile la CFR Călători se vor plăti”, a spus directorul general.

CFR Călători, restanțe de peste 200 de milioane de lei la plata TUI

salariile la CFR Călători demisia de la CFR Călători scandal la SCRL Brașov schimbarea conducerilor companiilor feroviare conducerea CFR Călători director general al CFR Călători Ludovic Orban la CFR Călători greviștii de la CFR protestul de la calea ferată
Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători

Directorul general a precizat și cât este în momentul de față restanța societății pe care o conduce către CNCF CFR SA, la plata tarifului pentru utilizarea infrastructurii (TUI) și a menționat că a cerut bani în plus la rectificarea bugetară, pentru stingerea acesteia.

„Am preluat la 1 octombrie 2021 cu aproape 400 de milioane (de lei – n.red.) datorii la CFR Infrastructură, iar la data aceasta la care vorbim avem 226 de milioane. Deci am mai recuperat din pierdere. Drept pentru care am solicitat la rectificarea bugetară să ni se acorde această sumă, ca să putem închide datoria către CFR SA. Numai că până la rectificarea bugetară mai avem două luni în față pentru a achita salariile și a face alte plăți pe care le avem. Avem un buget cu pierderi de 600 de milioane (de lei – n.red.), care aceste 600 de milioane trebuie duse undeva. Dacă toată lumea vrea să fim pe zero nu se poate”, a mai spus Traian Preoteasa.

Traian Preoteasa: Am avut control de la ANPC, trebuie să plătim salubrizarea

Directorul general al operatorului feroviar de stat s-a referit și la plățile pe care trebuie să le facă pentru energie electrică, motorină, dar și pentru salubrizarea vagoanelor, în contextul recentului control de la Autoritatea Națională pentru protecția Consumatorului, așa cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

„Plătesc salariile, dările la stat, TUI-ul, electrificarea, dări care mai rămân. Suntem obligați, că și electrificarea e pe același plan cu motorina – nu se poate circula fără motorină, exact ca și fără curent electric. Știți că am avut un control de la ANPC? Spune că salubrizarea se face prost. Deci eu sunt obligat să plătesc inclusiv salubrizarea”, a conchis șeful CFR Călători.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share