Site logo

Trei companii românești vor să repare linii și macazuri defecte pe Magistrala 500

28 ianuarie 2025
macazuri defecte PNRR la Regionala Craiovamacazuri defecte PNRR la Regionala Craiova

Trei companii românești s-au arătat dispuse să facă reparații la linii și macazuri defecte pe Magistrala 500, într-o zonă în care există riscul producerii unor accidente.

Pe 20 decembrie 2024, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Linia 500 Ploiești-Vicșani fir I interval de stație Săbăoani-Mircești km 354+550-360+590, lucrări de înlocuire suprastructură și refacere substrat în zona schimbătorilor de cale și a trecerilor la nivel (înlocuire schimbătorii 1A, 3A, 5 stația Mircești, 4, 6, 8 stația Săbăoani; TN km 354+612, km 355+850, km 360+760)”. Valoarea totală estimată a contractului ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de opt luni este de 23.565.622,1 lei, echivalentul a 4,7 milioane de euro, așa cum am scris atunci.



Ofertele depuse

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 28 ianuarie 2025, ora 15:00.

Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:

  1. Ofertant unic: Construct I.N.G.

Subcontractant: Europan Prod S.A.

  1. Ofertant unic: A.R.M. Grup Feroviar S.R.L

Subcontractant: SC Proiect Consult SRL

  1. Ofertant unic: GDO MOV Impex S.R.L.,

Subcontractanți: Elvas Deco SRL, Rotermit.

Pe tronsonul vizat, starea căii este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare, se arată în anunțul de licitație. Asta din cauza stării necorespunzătoare a aparatelor de cale, a traverselor de beton și a materialului mărunt de prindere. Prisma de piatră spartă prezintă un grad ridicat de colmatare, aspect care conduce la deficiențe privind nivelul și direcția căii. Totodată, pe zona menționată se înregistrează un număr mare de șine defecte, aspect amplificat de fenomenul de oboseală a șinei. Pe zona trecerilor la nivel km. 354+612, km 355+850, km 360+760, starea căii este la limita instrucțională, fiind necesare lucrări de refacere a substratului și înlocuirea în totalitate a dalelor de beton. ”Neluarea măsurilor de reparație a suprastructurii liniei CF și a sistemului rutier din care este realizată partea carosabilă a trecerii la nivel poate conduce la evenimente rutiere și feroviare”, se mai precizează în anunț.

Lucrările care se vor face

În vederea asigurării condițiilor de siguranța circulației feroviare este necesară executarea în regim de urgență a următoarelor lucrări: demontare suprastructura CF inclusiv aparate de cale și diagonale, scoaterea pietrei sparte de sub talpa traverselor, ciuruirea pietrei sparte, refacerea substratului pe zona aparatelor de cale și înlocuirea lor cu schimbători de cale noi tip 60 pe traverse din beton armat, refacerea substratului pe panourile adiționale schimbătorilor de cale și pe zona diagonalelor, înlocuirea cadrului șină – traverse cu materiale noi (traverse din beton precomprimat cu prindere elastică directă inclusă pentru șina tip 60, JIL-uri tip 60, cupoane de tranziție 49/60 și 65/60 ), înlocuirea dalelor din beton armat la trecerile la nivel cu CF (linia 500 fir I km 354+612, km 355+850, km 360+760) cu refacerea substratului pe zona acestora, buraje tehnologice cu ciocane electrice sau termice, lucrări de realizare CFJ cu suduri electrice/ aluminotermice, lucrări de încărcare/descărcare transport și manipulare materiale de cale care se scoate/introduce din și în cale, transportul materialelor aprovizionate de executant lucrare de la producător/furnizor pe amplasamentul lucrării. Suprastructura liniei CF este tip 65, cale fără joante, traverse din beton, linie electrificată, prindere indirectă, schimbători de cale simpli tip 65 și 60 pe traverse de lemn.

Share