La licitația organizată pentru modernizarea Pasajului Slavici-Polonă de peste calea ferată, care prevede și reintroducerea unei linii de tramvai în Timișoara, au fost depuse trei oferte.
Primăria Timișoara a lansat luna trecută licitația pentru găsirea unui constructor pentru reabilitarea pasajului peste calea ferată aflat în apropierea Fabricii de Zahăr și a parcului industrial din cartierul Freidorf.
La termenul limită pentru depunerea ofertelor, marți, o firmă și două asocieri s-au înscris în cursa pentru contractul de aproape 17 milioane de euro. Potrivit site-ului local Opinia Timișoarei, ofertele, care au intrat în evaluare tehnică la Primăria Timișoara, au fost depuse de:
- PORR Construct;
- Asociere Tehnodomus (lider), Intercad Proiect, Mari Vila Com, Abed Nego Com;
- Frevarom (lider), Procons Group, Inginerie Drumuri și Poduri, Integrated Road Solutions.
Câștigătorul licitației va avea la dispoziție un an și jumătate pentru proiectare și execuție. Perioada de garanție prevăzută în Caietul de Sarcini întocmit de Primărie este de cinci ani.
Conform planului de refacere, pasajul din zona Freidorf va avea două benzi pe sens, linii de tramvai refăcute, trotuare și piste de biciclete. Se va lucra și la rețelele edilitare, de iluminat public, gaz, apă, canalizare, iar în zonă urmează să fie amenajate și zone verzi.
Ce presupun lucrările
Conform documentației postate în SEAP, lucrările de reabilitare a pasajului au în vedere:
– consolidarea infrastructurilor;
– înlocuirea totală a grinzilor suprastructurii;
– realizarea unei plăci de suprabetonare și sporirea capacității de circulație (inclusiv piste velo);
– înlocuirea integrală a echipamentelor din componența tablierului;
– refacerea integrală a căii tramvaiului;
– refacerea racordurilor cu terasamentele;
– amenajarea rampelor de acces la pasaj;
– înlocuirea integrală a rețelei de iluminat pe pasaj și rampe.
Pasajul care asigură trecerea dinspre oraș către zona Fabricii de Zahăr, Parcul Industrial, dar și către Polonă, respectiv Utvin și Sanmihai, a fost inaugurat în anul 1982. Pe pod sunt amplasate și sinele de tramvai pe care odată circula linia 3, dezafectată în 2009.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail