Site logo
16 septembrie 2022

În timpul unei călătorii de lung parcurs, trenul cu hidrogen Coradia iLint al Alstom produs în serie nemodificat a parcurs 1.175 km fără să realimenteze rezervorul de hidrogen, emițând doar apă și funcționând la un nivel de zgomot foarte scăzut.

Vehiculul utilizat pentru această călătorie provine din flota care aparține autorității de transport din Saxonia Inferioară LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen) și este în exploatare regulată cu pasageri pe rețeaua evb (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH) de la mijlocul lunii august. Pentru acest proiect, Alstom a colaborat și cu compania de gaze și inginerie Linde.

„Suntem încântați să fim lideri ai inovației în acest domeniu, Alstom fiind primul producător feroviar din lume care oferă un tren de pasageri bazat pe tehnologia hidrogenului. Cu această călătorie, am oferit o dovadă suplimentară că trenurile noastre cu hidrogen îndeplinesc toate condițiile pentru a înlocui vehiculele diesel. Suntem extrem de mândri de munca de pionierat pe care am făcut-o în introducerea hidrogenului în transportul feroviar”, a declarat Henri Poupart-Lafarge, directorul și președintele Consiliului de Administrație al Alstom.

Trenul cu hidrogen Coradia iLint al Alstom a străbătut toată Germania

trenul cu hidrogen Coradia iLintÎncepând din Bremervörde, traseul a purtat Coradia iLint prin toată Germania. Din Saxonia Inferioară, unde trenul cu hidrogen a fost construit și dezvoltat de Alstom, acesta a călătorit prin Hesse până în Bavaria, unde vehiculul s-a oprit la Burghausen, lângă granița germano-austriacă, înainte de a pune punct călătoriei la München.

După această călătorie remarcabilă, trenul se va îndrepta spre capitala Germaniei. Mai multe călătorii prin Berlin vor avea loc ca parte a InnoTrans 2022, cel mai important Târg Internațional de Tehnologia Transporturilor, care va avea loc în perioada 20-23 septembrie.

Există un mare interes internațional pentru mobilitatea sustenabilă. Pe lângă contractul cu LNVG pentru 14 trenuri Coradia iLint pentru exploatarea în Saxonia Inferioară, compania Alstom a primit o comandă pentru 27 de trenuri Coradia iLint pentru utilizare în zona metropolitană Frankfurt. În afara Germaniei, Alstom construiește șase trenuri cu hidrogen Coradia Stream în regiunea italiană Lombardia, cu o opțiune suplimentară confirmată pentru încă opt vehicule.

Despre Coradia iLint

Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume care rulează cu celule de combustie cu hidrogen care generează energie electrică pentru propulsie.

Acest tren complet fără emisii este silențios și emite doar vapori de apă. Coradia iLint prezintă mai multe inovații: conversia energiei curate, stocarea flexibilă a energiei în baterii și gestionarea inteligentă a puterii motrice și a energiei disponibile. Dezvoltat special pentru utilizarea pe linii neelectrificate, trenul permite o funcționare curată și sustenabilă, menținând în același timp performanțe ridicate. Pe rețeaua evb, trenul circulă cu viteze de 80 până la 120 km/h, viteza maximă putând ajunge la 140 km/h.

Coradia iLint a fost proiectat de echipele Alstom din Salzgitter (Germania) și Tarbes (Franța). Proiectul beneficiază de sprijinul guvernului german, iar dezvoltarea Coradia iLint a fost finanțată ca parte a Programului Național de Inovare pentru Tehnologia Hidrogenului și a Pilelor de Combustie (NIP) de către guvernul german.

Coradia iLint a primit distincția German Sustainability Design Award 2022. Premiul recunoaște soluțiile tehnice și sociale care sunt deosebit de eficiente în impulsionarea tranziției către un stil de viață sustenabil, în conformitate cu Agenda 2030 a Națiunilor Unite.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share