Site logo

Trenurile cu hidrogen se prefac fie în metrou, fie în autostradă

de 18 septembrie 2024

România poartă negocieri cu Comisia Europeană pentru a derula alte proiecte în loc de trenurile cu hidrogen din PNRR.

Prezent la un post TV, Marcel Ciolacu a spus că se poartă negocieri cu Comisia Europeană pentru ca peste 320 de milioane de euro să fie scoase din PNRR, de la achiziția trenurilor cu hidrogen. Banii ar urma să fie mutați fie la metroul București, pentru Magistrala 6 (care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă), fie pentru finalizarea Autostrăzii A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret).

„Am scos la licitație trenurile cu hidrogen de trei-patru ori și n-a venit nimeni. Nu există tehnologie. Acum suntem în negocieri cu Comisia Europeană să vedem cum putem să mutăm banii. Să-i scoatem din PNRR și să-i ducem pe transporturi, fie la autostradă, fie la metrou. Nu poți rezolva traficul în București fără metrou (…)”, a spus Marcel Ciolacu.

Knorr Bremse

Ar vrea și nu prea

Ministerul Transporturilor nu pare însă convins de oportunitatea renunțării la acest tip de trenuri.

Într-un paragraf din notele de fundamentare la două proiecte recente se menționează: ”În prezent, pentru înlocuirea și dezvoltarea parcului de vehicule feroviare, ARF are în derulare proceduri pentru achiziția a 119 rame electrice de scurt și lung parcurs, dintre care 62 de rame electrice de scurt parcurs (RE-R) și 57 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR). Adițional, ARF și-a îndreptat atenția și către achiziția unor rame electrice cu pile de hidrogen (RE-H) și a 16 locomotive electrice (LE), urmând a fi inițiate și alte demersuri similare de achiziție de vehicule feroviare”.

Or, premierul Marcel Ciolacu anunțase anterior publicării proiectelor că România renunță la proiectul de cumpărare a trenurilor cu hidrogen.



Share