Site logo
Tronsonul de metrou Gara de Nord-Gara Progresul, în avizare la Ministerul Dezvoltării
4 noiembrie 2020
metrou Gara de Nord-Gara Progresul

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei are programată joi o nouă şedinţă a Consiliului interministerial de avizare a lucrărilor publice de interes naţional şi locuinţe, în cadrul căreia va fi prezentat şi supus avizării studiul de fezabilitate pentru tronsonul de metrou Gara de Nord-Gara Progresul.

metrou Gara de Nord-Gara Progresul

Valoarea totală estimată a proiectului este de 8,5 milioane de lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

”La Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, va avea loc o nouă şedinţă a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, în cadrul căreia va fi prezentat şi supus avizării studiul de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresul. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 staţii + 1 existentă (Staţia Gara de Nord) şi un depou (Depoul Progresul); tot în  cadrul proiectului vor fi şi achiziţionate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători/oră şi sens”, precizează ministerul într-un comunicat de presă dat publicității miercuri dimineață.

Traseul tronsonului de metrou Gara de Nord-Gara Progresul

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în staţia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2 existente, iar geometria în plan a traseului este:

  • după Staţia Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza Străzii Gării de Nord, apoi în ampriza Străzii Berzei şi ampriza Străzii Vasile Pârvan (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 5 de metrou propusă);
  • în continuare, traseul subtraversează Râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, se înscrie în ampriza Străzilor Bogdan Petriceicu Hasdeu şi Izvor, respectiv ampriza Căii 13 Septembrie;
  • traseul intră pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, unde se înscrie în ampriza acestuia până în zona Pieţei Chirigiu (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 7 de metrou propusă);
  • în continuare, traseul se înscrie în ampriza Străzii Odoarei şi a Şoselei Viilor până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv Şoseaua Olteniţei (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 2 de metrou existentă);
  • mai departe, traseul se înscrie în ampriza Şoselei Giurgiului, intersectează Străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (locul unde se poate face legătura cu Magistrala Inelară de metrou propusă), mai departe continuă în ampriza Şoselei Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima staţie destinată călătorilor.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share