Site logo
Un călător din zece folosește trenul pentru a ajunge la Aeroportul Otopeni
7 martie 2024

Ruta feroviară Gara de Nord – Aeroportul Interna­ţional Henri Conadă, o investiţie de 120 de milioane de euro, a ajuns anul trecut la un trafic de 1,24 milioane de pasageri, faţă de 700.000 de pasageri anul anterior. Aceasta înseamnă că un călător din zece folosește trenul pentru a ajunge la Aeroportul Otopeni.

Altfel spus,  această rută a atras doar 8% din numărul total de pasageri care au ajuns pe aeroportul Henri Coandă  (Otopeni), cel mai mare din ţară, potenţialul liniei feroviare fiind mult mai mare. Anul trecut, aeroportul din Otopeni a ajuns la 14,6 milioane de pasageri, potrivit Zf.ro.



Un călător din zece folosește trenul pentru a ajunge la Aeroportul Otopeni

„Vrem să scădem timpul de parcurs şi ritmicitatea curselor de la 40 de minute la o jumătate de oră. Traficul pe această rută a ajuns la peste un milion de pasageri anul trecut şi vrem să atragem trafic şi din jurul Bucureştiului, din Buftea, Fundulea, Giurgiu“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor. În continuare sunt efectuate zilnic tur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care majoritatea sunt operate de CFR Călători, iar o treime de către transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică).

Mai mult, această rută are o staţie la Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoaia, dar şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac.

În prezent, călătoria cu trenul pe această rută durează 20-25 de minute.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share