Site logo

Un deputat de Maramureș cere modernizarea căii ferate Baia Mare-Satu Mare-Halmeu

de 4 noiembrie 2025
Un deputat de Maramureș cere modernizarea căii ferate Baia Mare-Satu Mare-Halmeu

Călin Florin Groza, deputat POT de Maramureș, solicită implicarea autorităților centrale pentru modernizarea căii ferate Baia Mare-Satu Mare-Halmeu.

”Discutăm despre o legătură vitală între Maramureș, Satu Mare și frontiera de nord, care ar trebui să fie un coridor strategic pentru transportul de mărfuri și pentru dezvoltarea turismului. Din păcate, infrastructura actuală este învechită, iar vitezele comerciale sunt departe de standardele europene”, a declarat Groza într-un comunicat citat de Agerpres.

Parlamentarul spune că nordul țării are nevoie de investiții reale în mobilitate dacă ne dorim reindustrializare, creștere economică, competitivitate și turism integrat. Una dintre cele mai critice verigi de infrastructură, uitată și neglijată, dar absolut strategică, este calea ferată Baia Mare – Satu Mare – Halmeu.

”Această linie nu este doar un traseu feroviar local. Este o rută de interes economic național, cu potențial direct spre frontiera nordică, având rol dublu – transport industrial și fluxuri turistice. În prezent, infrastructura este depășită, vitezele comerciale sunt mult sub standardele europene, iar atractivitatea economică a regiunii este afectată. În aceste condiții, pierdem oportunități de investiții, fluxuri logistice competitive și venituri turistice semnificative”, se mai arată în comunicatul deputatului.



Viteze de deplasare scăzute

Linia ferată Baia Mare-Satu Mare face parte din Magistrala 400 și are o lungime de 60 km. Tronsonul Satu Mare-Halmeu este parte din secția de circulație feroviară 402 și are o lungime de 23 km. El se conectează în Ucraina cu stația Diacovo, însă nu circulă trenuri de călători prin această graniță feroviară. Pe teritoriul național, între Baia Mare, Satu Mare și Halmeu circulă trenurile operatorului de stat CFR Călători și cele ale operatorului privat Interregional Călători.

Vitezele de deplasare sunt reduse. Cel mai rapid tren parcurge cei 60 km dintre Baia Mare și Satu Mare într-o oră și 17 minute. Tronsonul de 23 km dintre Satu Mare și Halmeu este străbătut de trenurile de călători în 27 de minute.

”Mediul economic din Maramureș și Satu Mare solicită de ani buni modernizarea și reoperaționalizarea acestui traseu feroviar la standarde europene, pentru a permite circulație rapidă, sigură și competitivă. Această modernizare nu doar că va facilita transportul de marfă și exportul industrial, dar va sprijini și dezvoltarea turismului regional, conectând Maramureșul și Satu Mare la rețeaua europeană și deschizând oportunități de promovare a patrimoniului cultural și natural”, se mai arată în comunicatul lui Călin Florin Groza.



Share