Un parlamentar PSD acuză ministerul Transporturilor de amatorism la organizarea licitațiilor de modernizare a 47 de gări din România. Deputatul PSD Marian Mina acuză dublarea prețurilor de realizare a unor studii de fezabilitate, fără însă a număra și câte gări sunt prinse în fiecare contract.
doru.cireasa@clubferoviar.ro
Cauza dublării prețurilor ar fi în opinia deputatului PSD modificarea criteriilor de selecție a firmei câștigătoare, prin introducerea unor criterii suplimentare în afară de cel al prețurilor, spune Marian Mina într-o postare pe pagina sa de socializare.
„Mult visata „Românie fără hoție” cântată de USR înainte de alegeri se vede altfel din cifrele guvernării. La Ministerul Transporturilor studiile de fezabilitate și-au dublat costurile odată cu înscăunarea oamenilor noi din politică”, își deschide el postarea.
Redăm rândurile politicanului PSD.
„Vă prezint un studiu de caz care arată cât de perfidă și dăunătoare este guvernarea USR și cât contează faptul că experiența lui Cătălin Drulă în materie de transporturi tinde tangențial spre zero.
Înainte ca Drulă să fie parașutat de USR la conducerea Ministerului Transporturilor, CFR SA a atribuit un contract pentru studiu de fezabilitate în vederea modernizării a 47 de stații de cale ferată. Prețul contractului – 1,25 milioane de lei. După venirea lui Drulă, aceeași instituție a atribuit două contracte, fiecare pentru studii de fezabilitate, în vederea modernizării a câte 47 de stații de cale ferată.
De data aceasta, prețul contractelor a fost de 2,25 milioane de lei, respectiv 2,67 milioane de lei. Bomba vine din faptul că toate cele trei contracte au fost atribuite aceleiași firme. Practic, înainte de mandatul Drulă, compania făcea un studiu cu 1,25 milioane de lei, după venirea lui Drulă prețul s-a dublat. Subliniez, același studiu, același număr de stații, preț de două ori mai mare.
Cum a fost posibil așa ceva? Simplu! Până să vină ministru Drulă, criteriul de selecție al firmelor se baza pe preț. După venirea lui Drulă s-a adăugat o formulă complicată de calcul care a făcut ca prețul să reprezinte numai 40% din ponderea punctajului. Practic, formula lui Drulă a descurajat participanții și a făcut ca aceeași firmă să factureze dublu.Nu știm dacă afacerea se datorează prostiei sau dorinței de îmbogățire a camarilei lui Drulă, intrată în politică sub formă de fecioară neprihănită și imaculată. Nici nu ne interesează. Ceea ce este important este că prostia aduce prejudicii uriașe bugetului de la Ministerul Transporturilor”, spune Mina. El postează și un extras de pe Sistemul public de achiziții în care licitația pentru lotul Timișoara e acordată la 1,25 milioane lei, cea pentru Brașov la suma de 2,67 milioane lei, iar cea pentru Craiova la 2,25 milioane lei.
Unde e eroarea
Deși susține că numărul de stații ar fi același, lucrurile stau altfel. Astfel, la lotul Timișoara e vorba de trei stații, anume Băile Herculane, Orșova și Petroșani (medie peste 400 mii lei). În schimb, numărul gărilor la celelalte loturi e mai mare. La Brașov sunt opt stații, anume Miercurea Ciuc, Făgăraș, Sebeș Alba, Gheorghieni, Reghin, Aiud, Teiuș, Războieni. Media pe stație este de 325 mii lei. La Craiova sunt șase, anume Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiași, Roșiori Nord, Piatra Olt, deci o medie de 375 mii lei.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail