Site logo

Un fost prim-ministru îl acuză pe Ciolacu de evaziune fiscală privind Carpatica Feroviar

21 octombrie 2024
Licitație pentru transport de cărbune pe calea ferată transport feroviar de cărbune transportul cărbunelui pe calea feratăLicitație pentru transport de cărbune pe calea ferată transport feroviar de cărbune transportul cărbunelui pe calea ferată

Un fost prim-ministru îl acuză pe Ciolacu de evaziune fiscală privind Carpatica Feroviar, într-o postare de luni pe pagina sa de socializare.

Fostul prim-ministru care a adus acuze la adresa lui Marcel Ciolacu este tocmai Florin Cîțu, membru al unui partid politic, respectiv PNL, care l-a dat drept ministru al Transporturilor pe Relu Fenechiu, alături de Victor Ponta unul dintre artizanii privatizării falimentare a CFR Marfă în 2013. Acuzele privesc înființarea Carpatica Feroviar.

Florin Cîțu este totodată premierul ce a promovat o legislație a achizițiilor publice ce a interzis participarea firmelor chinezești la licitațiile de material rulant finanțate de către stat și din fonduri UE.

Evaziune fiscală privind Carpatica Feroviar

Florin Cîțu, care a  decis achiziționarea a milioane de vaccinuri inutile (în decembrie 2023 DNA a început împotriva sa urmărirea penală în dosarul privind achiziția de vaccinuri anti-Covid din timpul pandemiei), vede evaziunea fiscală în ochii altuia.

„Ciolacu face evaziune fiscală în timp ce pregătește un tun de miliarde de lei. Și face asta pentru că este lăsat în pace de instituțiile statului și CE închide ochii.
Acest prejudiciu la bugetul de stat, de 4,5 miliarde de lei, este unul din motivele pentru care Ciolacu a CRESCUT taxele în 2022/2023/2024. Dumneavoastră plătiți jaful făcut de ei!
1. În 2013 Ponta a dat un ajutor de stat companiei CFR Marfă de 2,6 miliarde lei.
2. În 2020 CE a spus că ajutorul este ILEGAL (Ponta a încălcat legea) și trebuie recuperat de la CFR Marfă.
3. În 2024 Ciolacu ÎNCHIDE CFR Marfă cu datorii la stat de 4,5 miliarde lei si transferă activitatea CFR Marfă către Carpatica Feroviar.
Oricine altcineva face acest lucru în sectorul privat este imediat acuzat de evaziune fiscală. Este și mai rău, socialiștii vor să condiționeze dreptul la proprietate de plata taxelor în avans. Întrebare pentru socialiști: În cât timp Carpatica Feroviar ajunge să aibă primul miliard de lei datorie la stat?” întreabă retoric Florin Cîțu, unul dintre politicienii atât de liberali încât ar fi dorit inclusiv desființarea CFR Călători.
În noiembrie 2021, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a afirmat că premierul interimar Florin Cîţu i-a sugerat să închidă calea ferată, să renunţe la transportul public de călători cu trenul.

„Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună banii, astea au fost discuţiile mele repetate cu Florin Cîţu, care la un moment dat mi-a şi sugerat ‘hai să o închidem!’. Adică să renunţăm la transportul ăsta public de călători pe calea ferată. Transportă 50 de milioane de călători CFR Călători. Ca să-l scoatem din starea în care este, se poate capitaliza”, povestea Drulă la finalul mandatului de prim-ministru al lui Florin Cîțu.

 



Share