Site logo
24 martie 2022

Oficialii companiei Siemens Mobility au prezentat miercuri, în a doua zi a evenimentului Zilele Feroviare, gamele de trenuri Desiro și Mireo, ultima caracterizată prin grad ridicat de inovare și modularitate sporită.

Potrivit lui Gabriel Stanciu, director de material rulant în cadrul Siemens Mobility România, trenurile Desiro ML dovedesc un design confirmat odată cu trecerea timpului, fiind un produs ajuns la maturitate. Au fost livrate 300 de unități către operatori din Austria, Germania, Ungaria și Belgia.

Trenul este extensibil la patru vagoane și operat pe baterii, oferind până la 250 de locuri.

Varianta ML eco este primul tren cu baterii în operare pentru transport pasageri. El a atins peste 80.000 de kilometri de exploatare fără defecte și poate fi operat în orice condiții climatice.



Mireo, trenul ce cântărește puțin peste 100 de tone

Gabriel Stanciu a prezentat și gama Mireo care se caracterizează printr-o greutate optimizată, utilizare maximă a spațiului de pasageri, fiabilitate remarcabilă și tehnologii de tracțiune alternative.

„E o platformă mai recentă, a fost premiată în 2021 și este un tren de ultimă generație. Diferența majoră este că e un tren articulat, totul fiind axat pe reducere de costuri și ecologie”, a spus el.

Sunt trenuri a căror greutate poate coborî până la107 tone, cele mai ușoare de pe piață, față de media de 130 de tone. De aici rezultă uzură mai mică și taxe mai mici puse de gestionarii infrastructurii.

Trenurile au un număr redus de boghiuri, patru față de șase și includ inovații precum rulmenții la partea interioară a acestora. Pasarelele dintre vagoane sunt la același nivel cu podelele acestora și există o contrucție pe șine ce permite montarea a diferite componente modulare.

„Este și un concept nou: prima platformă de trenuri ce folosește easy spares – next generation. E un proces optimizat de reducere a costurilor totale. Sistemul e capabil să ia o decizie asupra componentei defecte, iar aceasta este înlocuită imediat, înseamnă 24-48 ore în cazul României”, a spus el. O fotografie este suficientă pentru identificarea componentei defecte. Gabriel Stanciu a prezentat și Mireo Plus, trenuri de sistem last-mile dotate cu baterii (B) sau propulsie pe hidrogen (H), ultima alternativă urmând să intre în exploatare cât de curând.

Întreaga prezentare este disponibilă aici

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share