Site logo
Adina Vălean despre calea ferată: Este privilegiată la nivel european. Viitorul este al trenurilor de mare viteză
31 ianuarie 2020
Adina Vălean despre calea ferată calea ferată de OtopeniAdina Vălean despre calea ferată calea ferată de Otopeni

Comisia Europeană vrea privilegierea transportului feroviar și folosirea TIR-urilor doar pe distanțe foarte scurte, spune comisarul european pentru Transporturi Adina Vălean despre calea ferată.

Adina Vălean despre calea ferată calea ferată de Otopeni

Comisia Europeană vrea să înainteze un set de propuneri pentru un sistem de transport mai eficient și mai puțin poluant.

Uniunea Europeană și-a propus să devină neutră din punctul de vedere al emisiilor de ioxid de carbon până în 2050 iar reforma în domeniul transporturilor este esențială pentru atingerea obiectivelor. Comisia pregătește o strategie pentru mobilitate durabilă și eficientă în cadrul Uniunii, iar o dezbatere publică pe această temă a fost lansată deja și se va încheia în luna iunie.

”(Calea ferată – n.red.) este de ceva vreme în atenția investițiilor de infrastructură, doar că în ceea ce privește calea ferată, infrastructura este foarte costisitoare și în unele țări există un grad de acceptare destul de mic în dezvoltarea infrastructurii de cale ferată. Sigur că viitorul ar fi al trenurilor de mare viteză care să poată suplini, de exemplu, zborurile cu avionul. În unele părți ale Europei se întâmplă deja. Dau ca exemplu calea ferată de mare viteză dintre Madrid și Barcelona. Aceasta aproape a înlocuit transportul cu avionul. Acolo unde există soluții de conectare rapidă cu trenul, oamenii preferă acest mijloc de transport”, a declarat Adina Vălean la RFI.

Adina Vălean despre calea ferată: este foarte puțin poluantă

Ea a vorbit în continuare despre sprijinirea transportului feroviar și despre marea problemă pe care o reprezintă aviația din punctul de vedere al poluării.

”Noi dorim să îl încurajăm (transportul feroviar – n.red.) pentru că este foarte puțin poluant și emitent de CO2. Aviația rămâne o mare problemă. Evoluțiile tehnologice din momentul de față nu permit cu adevărat înlocuirea kerosenului. Există combustibili alternativi, biocombustibili, dar și aceștia trebuie să fie sustenabili șii combustibili sintetici, dar producția acestor două forme mai puțin poluante nu este suficientă cât să acopere nevoile sectorului de aviație”, a spus comisarul european.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share