Site logo
5 februarie 2020
majorarea tarifelor STB îmbolnăvirile de gripă INTERVIU Andrei Crecimajorarea tarifelor STB îmbolnăvirile de gripă INTERVIU Andrei Creci

Directorul general al Societății de Transport Bucureşti (STB), Andrei Creci, a anunțat că a solicitat majorarea tarifelor STB, care nu au mai crescut de 12 ani.

majorarea tarifelor STB îmbolnăvirile de gripă INTERVIU Andrei Creci

El susţine că veniturile lunare ale societăţii din majorarea titlului de călătorie ar putea creşte cu 6-7 milioane de lei.

”Noi am solicitat deja şi sper să se majoreze anul acesta, pentru că de 11 ani (aroape 12 – n.red.) suntem la acelaşi tarif de 1,3 lei. E ruşinos că în alte oraşe din ţară, nu în Cluj sau în Oradea, ci în Craiova, este 2,5 lei. Dacă se va majora la 2,5 lei titlul de călătorie, cât cred eu că se va face şi sper că se va face, veniturile noastre lunare cresc cu 6-7 milioane de lei. Există şi posibilitatea transportului gratuit total, dar părerea mea este că efortul Primăriei ar creşte nejustificat şi, paradoxal, s-ar constata şi o scădere a calităţii serviciului. Sunt oraşe în Europa, cum e Talin din Estonia, unde transportul public este gratuit. Pe de altă parte, Londra are 27 de operatori publici şi privaţi, iar societatea de transport din Paris a câştigat unele rute la Londra”, a declarat Andrei Creci într-un interviu acordat Agerpres.

Se impune majorarea tarifelor STB, pentru că sunt cele mai mici din țară

El spune că Bucureștiul are cele mai mici tarife la transportul public. ”Este clar însă că nu suntem cei mai costisitori operatori de transport din Europa, costisitori ca preţ de exploatare, ne situăm undeva pe la mijlocul clasamentului. Şi nici măcar nu suntem cei mai costisitori ca valoare a subvenţiei, care de anul trecut se cheamă compensaţie. În orice oraş civilizat unde există transport în comun, municipalitatea este cea care subvenţionează într-o formă sau alta transportul public, pentru că, prin natura sa, acesta nu este profitabil din punct de vedere economic. Nu s-a dovedit profitabil nicăieri, iar unele municipalităţi din Europa au chiar gratuitate absolută la transportul public, deci primăria suportă cheltuielile. Ceea ce nu e cazul la noi”, a mai spus Creci.

Bucureștiul are cel mai ieftin transport public din țară

De mulți ani, în Capitală este cel mai ieftin bilet de transport în comun. La Oradea, de exemplu, un bilet pentru transportul urban cu tramvaiul sau autobuzul costă 3 lei (față de 1,3 lei în București), iar un titlu de transport valabil în zona metropolitană – între 3 și 6,5 lei (comparativ cu 1,5 lei în București-Ilfov). Abonamentul lunar costă 80 de lei, față de 50 de lei în Capitală.

La Cluj Napoca, un bilet cu două călătorii costă 5 lei, iar un abonament lunar – 138 de lei. La Iași, sistemul este ceva mai compex, în sensul în care se ține cont de zonă și de durata călătoriei. Astfel, un bilet valabil 120 de minute (cu mai multe mijloace de transport) într-o singură zonă costă 2,5 lei. Dacă călătoria are loc în două zone, tariful crește la 3,5 lei. Abonamentul unic lunar pentru cele două zone costă 110 lei, mai mult decât dublu față de Capitală.

În sudul țării, la Craiova, biletul vândut la chioșc costă 2 lei, cel cumpărat de la șofer – 2,5 lei, iar pentru traseele exterioare orașului – 3 lei. Un abonament unic lunar pe toate liniile costă 65 de lei. La 60 km de București, la Ploiești, biletul costă aproape dublu ca în Capitală – 2,5 lei. Abonamentul lunar poate fi cumpărat pentru suma de 122 de lei.

Biletele sunt mai scumpe și la Constanța – 1,5 lei pe călătorie, iar abonamentul costă 125 de lei. La Brăila, un bilet cu tramvaiul sau autobuzul în oraș costă 2 lei, iar unul de la Hipodrom până la Lacu Sărat – 4,5 lei. Abonamentul urban lunar este și el mai scump ca în București – 65 de lei.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share