
Angajări la CFR Călători și CFR SA. Posturi scoase la concurs de cele două companii
În perioada următoare vor avea loc din nou angajări la CFR Călători și CFR SA, după ce cele două companii de stat au scos la concurs câteva posturi.
Situația nu s-a schimbat foarte mult de la ultima știre pe această temă pe care am publicat-o: recrutarea se face cu țârâita și la operatorul feroviar de stat, și la administratorul infrastructurii feroviare din România, iar la Metrorex angajările rămân blocate.
Însă, între timp, pe site-urile celor două companii de stat au mai apărut câteva anunțuri pentru organizarea unor concursuri.
Vezi mai jos care sunt posturile scoase la concurs și ce cerințe sunt pentru înscriere.
SNTFC CFR Călători organizează trei concursuri de angajare. Pe 18 martie, va avea loc un concurs la SRTFC Brașov, pentru ocuparea unui post de șef de tură la Depoul Brașov – Comanda Personalului și Îndrumare Locomotive. Detalii găsiți AICI.
La rândul ei, SRTFC Timișoara organizează pe 17 martie un concurs pentru două posturi de șef de tren la stațiile Petroșani și Simeria. Mai multe amănunte găsiți AICI.
La SRTFC Craiova va avea loc pe 14 martie un concurs pentru ocuparea unui post vacant de acar la Depoul Pitești – Comanda Personalului și Îndrumare Locomotive. Amănunte sunt disponibile AICI.
Și la compania de infrastructură se vor face angajări. SRCF Galați scoate la concurs pe 17 martie următoarele posturi:
- 1 post de tehnician IFTE III la Secția IFTE 1 Galați;
- 1 post de tehnician IFTE III la Secția IFTE 3 Adjud;
- 1 post de tehnician IFTE III la Secția IFTE 3 Adjud.
Detalii sunt disponibile AICI.
Se fac din nou angajări la CFR Călători, după ce fuseseră oprite
Acum trei săptămâni anunțam că angajările la CFR Călători, care fuseseră anulate la începutul anului de conducerea societății motivând prevederile Ordonanței Trenuleț, au fost reluate.
Celelalte concursuri de angajare, lansate la finele anului trecut, au fost anulate de conducerea CFR Călători la începutul lunii ianuarie. Și acum, în dreptul lor figurează mențiunea ”Anulat conform O.U.G. 156/30.12.2024”. Neanulate au rămas atunci doar concursurile destinate salariaților proprii, pentru promovare. Chit că și în urma promovării unui angajat acestuia îi crește salariul, deci va crește fondul de salarii la nivel de societate.
În paralel, invocând inițial tot OUG 156/2024, Ordonanța Trenuleț, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a dat dispoziție ca orele suplimentare prestate de angajați să nu mai fie plătite, ci doar compensate cu timp liber. Pentru că acest lucru nu era posibil în condițiile în care numărul mecanicilor de locomotivă este limitat, sucursalele regionale au anulat trenuri pe bandă rulantă (dacă e să-i dăm crezare lui Preoteasa, ele nu au fost ”anulate”, ci doar ”suspendate”), cu riscul deteriorării mobilității cetățenilor și al diminuării compensației. În total, au fost anulate 244 de trenuri din totalul de 1.100, așa cum am scris la vremea respectivă.
Măsurile dispuse de Traian Preoteasa i-au mâniat la culme pe sindicaliștii de la CFR Călători, care au organizat mai multe proteste de stradă și chiar au amenințat cu declanșarea ”grevei spontane” de către angajați. Săptămâna trecută membrii Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, în frunte cu președintele Rodrigo Maxim, au pichetat în fiecare zi Palatul CFR, imobilul în care se află sediile Ministerului Transporturilor și SNTFC CFR Călători.
În schimb, angajările la Metrorex rămân blocate, chit că sindicaliștii au acuzat în nenumărate rânduri deficitul acut de personal. Cronologic vorbind, responsabilii Metrorex au fost primii care au anunțat sistarea angajărilor, încă de pe data de 3 ianuarie, invocând prevederile OUG 165/2024. Au anulat inclusiv concursurile care fuseseră deja inițiate la finalul anului trecut și care urmau să aibă loc în acest an, unul dintre ele fiind pentru mecanici. Totul, dintr-o interpretare eronată a Ordonanței, care prevedea acest lucru doar pentru sistemul public. Or, Metrorex, ca de altfel și CFR Călători, CFR SA și CFR Marfă, nu se încadrează la categoria ”sistem public”, așa cum este ea definită de legislația în vigoare, fiind societăți sau companii cu capital de stat, nu din aparatul bugetar. La acest capitol, din sistemul feroviar, pot fi încadrate doar Autoritatea pentru Reformă Feroviară, Autoritatea Feroviară Română – AFER sau Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail