Site logo

Angajări la CFR Călători și CFR SA. Se caută mecanici, șefi de tură și acari

14 aprilie 2025

În perioada următoare vor avea loc noi angajări la CFR Călători și CFR SA, fiind vizate posturi cum ar fi mecanici de locomotivă, șefi de tură și acari.

De la ultima noastră știre pe această temă, pe site-ul operatorului feroviar de stat și pe cel al administratorului infrastructurii au mai fost postate câteva anunțuri vizând concursuri de angajare. În schimb, Metrorex nu a mai publicat niciun anunț.

Angajări la CFR Călători și CFR SA

CFR Călători a postat două anunțuri de angajare. Primul vizează ocuparea unui post de mecanic instructor I la SRTFC București, Depoul București Călători – SELC Basarab – Instruire. Concursul va avea loc pe data de 29 aprilie, iar detalii sunt disponibile AICI.

Al doilea concurs se va desfășura pe 6 mai la SRTFC Galați pentru ocuparea unui post de șef de tură la Depoul Galați – Comanda personalului și Îndrumare locomotive. Mai multe amănunte pot fi consultate AICI.

Și CFR SA scoate trei posturi la concurs. La SRCF Craiova se dorește angajarea unui technician IFTE III la Districtul LC-ELF Roșiori. Concursul va avea loc pe 29 aprilie, iar detalii sunt disponibile AICI.

Alte două concursuri vor avea loc, la aceeași dată, la SRCF Galați. Primul vizează ocuparea unui post de acar la stația CF Berca – HM Pătârlagele, iar condițiile pot fi consultate AICI. Al doilea concurs este pentru un post de montator SCB 2 la Secția CT1 Galați, iar detalii sunt disponibile AICI.



Angajări la CFR Călători, cu rația

Angajările la CFR Călători, care fuseseră anulate la începutul anului de conducerea societății, motivând prevederile Ordonanței Trenuleț, au fost reluate într-un final.

Celelalte concursuri de angajare, lansate la finele anului trecut, au fost anulate de conducerea CFR Călători la începutul lunii ianuarie. Și acum, în dreptul lor figurează mențiunea ”Anulat conform O.U.G. 156/30.12.2024”. Neanulate au rămas atunci doar concursurile destinate salariaților proprii, pentru promovare. Chit că și în urma promovării unui angajat acestuia îi crește salariul, deci va crește fondul de salarii la nivel de societate.

În paralel, invocând inițial tot OUG 156/2024, Ordonanța Trenuleț, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a dat dispoziție ca orele suplimentare prestate de angajați să nu mai fie plătite, ci doar compensate cu timp liber. Pentru că acest lucru nu era posibil în condițiile în care numărul mecanicilor de locomotivă este limitat, sucursalele regionale au anulat trenuri pe bandă rulantă (dacă e să-i dăm crezare lui Preoteasa, ele nu au fost ”anulate”, ci doar ”suspendate”), cu riscul deteriorării mobilității cetățenilor și al diminuării compensației. În total, au fost anulate 244 de trenuri din totalul de 1.100, așa cum am scris la vremea respectivă.

Măsurile dispuse de Traian Preoteasa i-au mâniat la culme pe sindicaliștii de la CFR Călători, care au organizat mai multe proteste de stradă.



Share