Site logo
APDM Galați a început procedurile pentru fluidizarea traficului feroviar în zona portuară
9 ianuarie 2020
APDM Galaţi Platforma Multimodală GalaţiAPDM Galaţi Platforma Multimodală Galaţi

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a început procedurile de achiziţie în cadrul Etapei a II-a de realizare a Platformei Multimodale Galaţi.

APDM Galaţi Platforma Multimodală Galaţi
FOTO CN APDM Galați

Această etapă presupune „Modernizarea infrastructurii rutiere din zona platformei multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară”.

Investiţiile în Platforma Multimodală vor avea în centru un racord feroviar şi rutier ce va asigura împreună cu partea navală intermodalitatea la nivelul portului. Cererea de finanţare pentru această componentă a fost depusă la Organismul Intermediar pentru Transport în vederea aprobării spre finanţare prin POIM 2014-2020, informează cotidianul local Viața Liberă.

În paralel, au început pentru acest obiectiv şi două proceduri de achiziţie. Prima dintre ele priveşte Servicii de supervizare pentru execuţia lucrărilor din cadrul proiectului Platforma Multimodală Galaţi – Etapei II, contract evaluat la 1,44 milioane de lei (fără TVA), termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind 20 ianuarie a.c. A doua procedură de achiziţie vizează execuţia efectivă a lucrărilor pentru realizarea racordului feroviar şi rutier, contract cu o valoare estimată la 39,59 milioane de lei (fără TVA), cu o perioadă de execuţie de 11 luni, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind 31 ianuarie a.c.

APDM Galați vrea un teren al Primăriei

În acelaşi timp, pentru ca lucrurile să meargă fără sincope în aprobarea cererii de finanţare ce stă la baza lansării acestor achiziţii este necesară, de asemenea, parcurgerea unor paşi procedurali atât la nivelul Ministerului Transporturilor, cât şi la nivelul Consiliului Local Galaţi, terenul pe care urmează să fie realizat racordul fiind în proprietatea Primăriei Galaţi.

„E vorba de o serie de aspecte legate de atribuirea de către UAT Galaţi a dreptului de intervenţie pe acest teren, în vederea derulării acestor lucrări. La nivel instituţional, Ministerul Transporturilor, în calitate de autoritate tutelară a APDM Galaţi, s-a adresat cu o solicitare în acest sens către CL Galaţi, iar acesta din urmă urmează să aprobe, sperăm, chiar în această lună, un proiect de hotărâre privind acordarea acestui drept de intervenţie pentru realizarea lucrărilor”, a precizat directorul general al APDM Galaţi, Marcela Costea.

Modernizarea infrastructurii portuare şi realizarea unei platforme logistice în care să fie îmbinate facilităţile fluvio-maritime cu cele feroviare şi rutiere este programată a se derula în trei etape, valoarea totală a investiţiilor urmând să fie de 89,9 milioane de euro. Proiectul este realizat în comun de APDM Galaţi şi operatorul privat Port Bazinul Nou, din cadrul Grupului Metaltrade.

Prima etapă a proiectului va fi finanţată din fonduri CEF – Mecanismul pentru Interconectarea Europei, etapele doi şi trei urmând să fie finanţate în cadrul POIM.

Luna septembrie 2019 a fost termenul-limită pentru depunerea ofertelor în cadrul licitaţiei pentru executarea lucrărilor din cadrul proiectului Platformă Multimodală Galaţi – Etapa 1 – Modernizarea infrastructurii portuare. Valoarea estimată a contractului este de 102,7 milioane de lei, fiind cuprinse lucrări hidrotehnice, precum dragaje în Port Bazinul Nou, pentru a permite intrarea în siguranţă a navelor, modernizarea cheului pentru a se putea efectua operaţiuni multimodale, extinderea spaţiului de acostare etc. În cadrul licitaţiei a fost depusă o singură ofertă, din partea asocierii ce are drept lider de proiect compania Mer Terre Maritime Development Contracting Co.Ltd. În calitate de subcontractori figurează firmele Marsano şi Rovis Lider. Oferta se află în curs de evaluare, procedură care ar urma să se finalizeze în cursul acestei luni.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share