Calea ferată de Otopeni a trecut în noaptea de marți spre miercuri peste DN1, când au fost montate grinzile care supratraversează drumul național. Operațiunea a fost una complexă, care a presupus închiderea parțială a circulației.
Adrian Bărbulescu
Club Feroviar vă prezintă imagini de la fața locului, din timpul operațiunii de ridicare pe pilonii situați de-o parte și de alta a DN1 a grinzilor.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunțase că, începând din noaptea de marți spre miercuri, traficul rutier în zona Aeroportul Internațional Henri Coandă, va fi restricționat pe o singură bandă pe fiecare sens de circulație, între orele 00.00 – 04.00, interval orar în care se vor executa lucrările de construire a viaductului CF peste DN1, obiectiv feroviar care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroport.
Restricțiile de circulație pe DN1, la km 16+100, pe raza Orașului Otopeni, se vor menține în zilele de 22.07.2020, 23.07.2020, 29.07.2020, 30.07.2020, respectiv 05.08.2020, 06.08.2020, 12.08.2020 și 13.08.2020, în intervalul orar 00,00 – 04,00. Lucrările la viaductul feroviar peste DN1 sunt incluse în proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Justiția ”împinge” calea ferată de Otopeni în 2021
Club Feroviar a dezvăluit recent că legătura feroviară cu Aeroportul Otopeni va fi funcțională abia anul viitor, cu toate că pe șantier lucrurile ”se mișcă cu talent”.
La termenul din 22 iunie, Curtea de Apel București a amânat cauza în care mai multe firme și persoane fizice au dat în judecată Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cerând anularea Hotărârii de Guvern nr. 558/31.11.2019, prin care s-au stabilit suprafețele ce urmau a fi expropriate pentru construcția conexiunii feroviare.
Că s-a amânat nu ar fi o problemă, numai că următorul termen a fost dat abia pe 19 octombrie, după cum se poate constata pe portalul instanțelor de judecată. Din multitudinea de reclamanți, în proces a mai rămas o singură persoană fizică, Roxana Mărișoiu. Ceilalți nu mai sunt parte în proces – unii au pierdut în instanță, iar cu alții, cum ar fi magnatul Ion Țiriac sau proprietarul hotelului Vienna House, s-au înțeles cei de la CFR SA.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail