Slide Slide Slide


PARTENERI:

BREAKING S-a deblocat construcția căii ferate de aeroport. MT va semna un protocol cu Vienna House

By
construcția căii ferate de aeroportconstrucția căii ferate de aeroport

Construcția căii ferate de aeroport intră în linie dreaptă, după ce a dispărut și ultimul obstacol. Ministerul Transporturilor va semna săptămâna viitoare un protocol cu reprezentanții hotelului Vienna House, care blocaseră în Justiție lucrările pe tronsonul median al proiectului, cuprins între DN 1 și patinoarul lui Ion Țiriac.

Adrian Bărbulescu

construcția căii ferate de aeroport
Conexiunea feroviară era blocată de reprezentanții hotelului din imagine. FOTO Adrian Olteanu

Odată semnat acest protocol, termenul de finalizare – finele lunii mai, înainte de cele patru meciuri ce se vor disputa la București în cadrul Euro 2020 – va putea fi respectat.

Anunțul a fost făcut vineri, la Palatul Victoria, în cadrul şedinţei lunare a Comitetului interministerial de coordonare şi organizare a turneului final al Campionatului European de fotbal 2020. ”În ceea ce privește continuarea lucrărilor la calea ferată care va lega Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni, Ministerul Transporturilor a anunțat că s-a ajuns la un acord cu reprezentanții hotelului din zonă, urmând ca săptămâna viitoare să se semneze un protocol prin care se va permite executarea de foraje pentru montarea celor două pile. Cel târziu la sfârșitul lunii mai lucrările vor fi finalizate”, se arată într-un comunicat de presă postat pe site-ul Ministerului Tineretului și Sportului.

Construcția căii ferate de aeroport era blocată în instanță

După cum a arătat Club Feroviar, pe tronsoanele cuprinse între Terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă și DN1, respectiv între Telekom Arena, patinoarul magnatului Ion Țiriac, și Halta Odăile lucrările se desfășoară în ritm alert. Nu s-a mișcat însă nimic pe tronsonul median, care a fost blocat în Justiție de o contestație depusă de reprezentanții hotelului Vienna House (firma Comtel Focus) și o persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Inițial, și Ion Țiriac a depus cerere de suspendare a lucrărilor, însă ea nu a fost admisă.

La finele lunii decembrie 2019, Curtea de Apel București a decis să mențină suspendarea lucrărilor pe tronsonul median al racordului de cale ferată Halta Odăile – Aeroport Henri Coandă Otopeni. ”Respinge excepţia inadmisibilităţii ca neîntemeiată. Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale active ca neîntemeiată. Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale pasive ca neîntemeiată. Respinge excepţia lipsei de interes ca neîntemeiată. Respinge excepţia lipsei de obiect ca neîntemeiată. Admite cererea de suspendare formulată de reclamanţii Mărişoiu Roxana Gabriela şi SC Comtel Focus SA. Dispune suspendarea executării deciziei de expropriere nr. 1/4571/10.10.2019 în ceea ce priveşte imobilele reclamanţilor Mărişoiu Roxana Gabriela şi SC Comtel Focus SA (sublin.ns.). Respinge cererea de suspendare formulată de ceilalţi reclamanţi ca neîntemeiată. Executorie de drept potrivit art. 14 alin. 4 din Legea 554/2004. Cu drept de a formula recurs în termen de 5 zile de la comunicare, cale de atac care se va depune la Curtea de Apel Bucureşti”, se arată în Hotarârea  1026/2019 din  23 decembrie 2019 a Curții de Apel București.

Următorul termen la Curtea de Apel București este pe 21 mai

Dacă nu se ajungea la această înțelegere cu patronii Comtel Focus SA, conexiunea feroviară nu ar fi fost gata la timp, pentru că următorul termen în instanță era stabilit pentru finalul lunii mai. ”Termenul de judecată pentru dosarul nr. 5397/2/2019, ce are ca obiect <Suspendare executare act administrativ, respectiv HG 558/31.11.2019>, este stabilit pentru data de 21.05.2020”, se arată într-un răspuns al CFR SA la solicitarea Club Feroviar.

Chiar dacă instanța ar fi dat câștig de cauză CFR SA încă de la primul termen, lucrările tot nu ar fi putut fi gata la finele lunii mai. Și asta pentru că niciun constructor nu ar fi putut ca în doar zece zile să toarne doi piloni de susținere (fundația este adâncă de 20 de metri, sub nivelul solului), să monteze grinzile peste DN1 și să mai și pună șinele.

Acum însă lucrurile s-au lămurit și sunt șanse reale ca proiectul pornit de Valentin Dorobanțu, atunci când era director general adjunct al CFR SA responsabil cu investițiile, să fie gata la termen. Procesul va rămâne fără obiect, din moment ce părțile s-au înțeles amiabil.

Pentru mai multe informații despre proiectele CFR SA, vă așteptăm în perioada 11-12 martie la Galați, la Conferința de Infrastructură organizată de Club Feroviar.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share