Site logo
BREAKING S-a încheiat consolidarea Podului Grant. Tramvaiul 41 își reia circulația în mod normal
14 februarie 2020
consolidarea Podului Grant Tramvaiul 41 nu circulă traversele de pe Podul Grantconsolidarea Podului Grant Tramvaiul 41 nu circulă traversele de pe Podul Grant

S-a încheiat consolidarea Podului Grant, a anunțat vineri Societatea de Transport București, care a precizat că tramvaiul 41 își reia circulația în mod normal.

consolidarea Podului Grant Tramvaiul 41 nu circulă traversele de pe Podul Grant
FOTO Marian Andrei, Asociația Metrou Ușor

De sâmbătă, 15 februarie 2020, linia de tramvai 41 își reia circulația normală pe Podul Grant, ca urmare a finalizării lucrărilor de consolidare a pasajului care afectau circulația pe două fire. În prezent, tramvaiele liniei 41 circulă între terminalele „Ghencea” și „Piața Presei Libere”, în ambele sensuri, având restricție de circulație pe un singur fir („la paletă”) în zona Podului Grant.

Începând de vineri, de la ora 21:30, până sâmbătă, la ora 05:00, vor fi demontate aparatele de cale utilizate temporar pentru circulația alternativă a tramvaielor de pe ambele sensuri, pe același fir. Așadar, vineri seară, începând cu ora 21:30, tramvaiele liniei 41 nu vor mai circula, până la sfârșitul programului. Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20:00 va funcționa linia navetă de autobuze 641, între terminalele „Ghencea” şi „Piaţa Presei”, pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Şos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziției.

Stațiile liniile navetă 641

Pe sensul spre terminalul „Piața Presei”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:

  • pe Bd. Ghencea, în staţia „Tudor Vladimirescu”, comună cu cea a liniilor de autobuz 122, 126, 173, 185, 221, 222 şi 385;
  • pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 173 şi 221, precum și în noile staţii „Oprire”, situate înainte de intersecţia cu Drumul Taberei – ramura de nord și înainte de Bd. Timişoara;
  • pe Str. Virtuţii, în noua staţie „Oprire” amplasată după intersecţia cu Bd. Uverturii, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;
  • pe Şos. Crângaşi, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;
  • pe Str. Turda, în noua staţie „Oprire”, amplasată după Pasajul Grant;
  • pe Bd. Mareşal Alexandru Averescu, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache;
  • pe Bd. Mărăşti, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 330;
  • în terminalul „Piaţa Presei Libere”, comun cu cel al liniei regionale R442.

Pe sensul spre terminalul „Ghencea”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:

  • pe Bd. Mărăşti, în cele două staţii nou înființate „Oprire”, amplasate în zona Institutului Agronomic şi după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu;
  • pe Str. Turda, în cele două stații „Oprire”, amplasate după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache și înainte de Pasajul Grant;
  • pe Şos. Crângaşi şi Str. Virtuţii, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178, precum şi în noua staţie „Oprire” amplasată înainte de Bd. Uverturii;
  • pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 105, 173 şi 221, precum și în noua staţie „Oprire” situată după intersecţia cu Bd. Timişoara;
  • în terminalul „Ghencea”, comun cu cel al liniei regionale R425.

Nouă luni a durat consolidarea Podului Grant

Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor și Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București, a finalizat în nouă luni consolidarea Podului Grant, pe tronsonul Turda – Crângași.

Podul Grant a fost supus unei expertize tehnice în urma căreia a fost inclus în clasa de stare tehnică IV – stare nesatisfăcătoare, doar bretelele de acces fiind încadrate în clasa de stare tehnică III – stare satisfăcătoare. Astfel, a fost realizată documentația de proiectare faza DALI, iar prin lucrările propuse pasajul urmează să fie adus la cerințele de calitate cerute de Legea 10/1995.

Din aprilie 2019, au fost închise treptat bretelele de urcare/coborâre, a fost restricționat traficul rutier, iar pentru o perioadă a fost închisă totală circulația tramvaielor. În acest timp au fost realizate lucrări de reparații ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolație nouă, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achiziționate și montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au așternut mixturile asfaltice, s-au achiziționat noi rosturi de dilatație și de asemenea s-au consolidat pilonii aferenți pasajului. Parapetele metalic nou va fi montat ulterior deschiderii traficului, pe timpul nopții, achiziția fiind în derulare.

Lucrările de reabilitare și consolidare a Podului Grant au fost realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje. Valoarea totală a contractului, pentru ambele tronsoane ale podului, se ridică la aproape 12 milioane de euro.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share