Site logo
3 martie 2020
trenuri-autonometrenuri-autonome

Începute în data de 5 decembrie și cu o durată de 27 de zile, grevele din Franța au cauza pierderi de 614 milioane euro ce grevează asupra veniturilor înregistrate anul trecut.

Doru Cireașă

Grevele au înregistrat „efect negativ asupra activității și rezultatelor grupului SNCF”, potrivit reprezentanților companiei, citați de railjournal.com.

„Pentru operațiuni, aceasta a reprezentat o pierdere EBIDTA (profit înainte de taxe) de 614 milioane euro pe tot anul, luând în considerare atât costul direct al grevei, cât și măsurile excepționale luate de SNCF pentru a limita impactul asupra clienților săi – ajustări zilnice la orare și servicii, aplicația SNCF, asistență pentru pasageri la gări, servicii de autobuz înlocuitoare, călătorii alternative și o serie de oferte promoționale și rambursări ”, spune SNCF.

În ciuda grevelor, SNCF a înregistrat o creștere de 5,1% a veniturilor în 2019 la 35,12 miliarde euro. Serviciile de mare viteză, inclusiv Eurostar și Thalys, au înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 4,2% la o creștere de 4,1% a traficului, în timp ce traficul regionale TER a crescut cu mai mult de 9%.

Filiala de pasageri a SNCF, Keolis (divizie de transport auxiliar rutier), a înregistrat o creștere a veniturilor de 10% în 2019, cu o creștere de 18% a afacerilor internaționale, în special în Australia, Marea Britanie și Statele Unite, comparativ cu doar o creștere de 2% în Franța.

Declinul diviziei de mărfuri

Activitatea de transport feroviar a SNCF și-a continuat spirala descendentă în Franța, agravată de grevele din decembrie. Cu toate acestea, evoluția a fost compensată de creșterea în afara Franței, astfel încât în final a rezultat o creștere totală a traficului cu 7,1%. „Veniturile operațiunilor SNCF Fret au scăzut în 2019 pe fondul unei piețe de cereale în regres, o încetinire a sectorului auto și o slăbire a cererii de oțel în Europa, în timp ce grevele din decembrie au exercitat o presiune semnificativă descendentă atât asupra volumelor de afaceri, cât și asupra rezultatelor”, spun oficialii SNCF. „VFLI, CAPTRAIN și alte filiale de transport feroviar de marfă au acționat pentru a amortiza impactul grevelor din primul semestru 2018 și pentru a recâștiga impulsul pierdut în Franța și pe piețele internaționale. În ciuda acestor eforturi, greva din decembrie 2019 a adus o altă lovitură asupra rezultatelor, în special în Franța. Achizițiile din Spania și Belgia au ajutat la consolidarea activității afacerii. ”

Filiala logistică a diviziei de transport de marfă a SNCF, GEODIS, a înregistrat rezultate superioare activității de transport de mărfuri și a rămas profitabilă, în ciuda condițiilor economice dure, care urmare a faptului că SNCF și-a ameliorat productivitatea.

Filiala de închiriere de vagoane și containere, ERMEWA, a continuat să crească în 2019. SNCF spune că achiziția Raffles Lease a dus la crearea celui mai important furnizor mondial de leasing pentru containere.

Investițiile totale au crescut de la 8,87 miliarde euro în 2018 la 9,87 miliarde euro în 2019, din care aportul propriu al SNCF a fost de 5,24 miliarde euro. Din total, administratorul de infrastructură SNCF Network a investit 5,6 miliarde de euro în 2019, inclusiv 3,1 miliarde de euro pentru modernizarea rețelei de navete de la Paris, îmbunătățirea siguranței la trecerea la nivel și îmbunătățirea accesului pentru persoanele cu mobilitate redusă. Alți 2,1 miliarde EUR au fost investiți în proiecte majore, cum ar fi un nou centru național de control, extinderea liniei E RER la vestul Parisului și schema Charles de Gaulle Express. SNCF se așteaptă să investească mai mult de 11 miliarde EUR în acest an.

SNCF spune că inițiativa sa „Prisme” a redus incidentele privind siguranță cu 21% în 2019 și a îmbunătățit siguranța cu 50% de la lansarea sa în 2015.

Statul francez a scutit DNCF de o parte a datoriei

Datoria totală a SNCF a crescut brusc anul trecut, de la 56,65 miliarde de euro în 2018 la 60,28 miliarde de euro în 2019. Cota datoriilor grupului SNCF în toal a crescut de la 49,59 miliarde de euro în 2018 la 51,85 miliarde de euro anul trecut. Cu toate acestea, la 1 ianuarie, Guvernul a anulat 25 miliarde de euro din datoria pe termen lung a SNCF Network, ca parte a restructurării pe termen lung a SNCF.

„2020 reprezintă un punct de reper pentru noua SNCF, o societate publică pe acțiuni și companie-mamă a unui grup public unificat care a înlocuit Epic SNCF – fosta noastră structură – la 1 ianuarie”, spune Jean-Pierre Farandou, președinte și CEO al grupului SNCF. „Această transformare nu ar putea fi mai oportună: astăzi transportul feroviar nu este doar o piață a viitorului, ci este vital pentru calitatea vieții: SNCF joacă un rol central în viața oamenilor. Și având în vedere provocările schimbărilor climatice și nevoia urgentă de dezvoltare regională, socială și economică, putem și trebuie să continuăm să acționăm”, mai adaugă acesta.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share