Lucrările la Fetești și Ciulnița, pentru reabilitarea stațiilor, care a fost ”uitată” la reabilitarea Magistralei 800 vor începe în perioada următoare.
”Studiul de fezabilitate aferent proiectului <Lucrări de reabilitare în staţiile de cale ferată Feteşti şi Ciulniţa> este finalizat şi în prezent se promovează Proiectul de Hotărâre de Guvern, pentru avizare şi aprobare a indicatorilor tehnico-economici. Estimăm lansarea procedurilor de achiziţie publică în semestrul I al acestui an. Durata de implementare a proiectului este 23 luni de la data emiterii ordinului de începere”, au precizat oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la solicitarea Club Feroviar.
Lucrările la Fetești și Ciulnița ar fi trebui finalizate acum zece ani
În stația Fetești, urcarea sau coborârea din tren reprezintă adevărate aventuri, punând în dificultate mai ales persoanele în vârstă, deoarece peroanele practic lipsesc cu desăvârșire.
La Ciulnița au fost făcute trei europeroane, însă nici acestea nu au fost finalizate. În ambele stații este necesară și reconfigurarea sistemului de linii.
Reabilitarea liniei de cale ferată București-Constanța, componentă a Coridorului IV Pan-European, tronsoanele de cale ferată București – Băneasa – Fundulea (Secțiunea 1), Fundulea – Lehliu (Secțiunea 2) și Lehliu – Ciulnița – Fetești (Secțiunile 3-4) a făcut obiectul Măsurii ISPA nr. 2000/RO/16/P/PT/001.
Obiectivele prevăzute în cadrul proiectului de reabilitare a secțiunii Lehliu – Ciulnița – Fetești, unde constructori au fost italienii de la Astaldi, au cuprins și reabilitarea stațiilor Fetești și Ciulnița. În paranteză fie spus, aspecte ilegale legate de mită dată oficialilor români în legătură cu acest contract se află pe masa judecătorilor.
Prin Decizia Comisiei Europene C9(2012) 809, din data de 21.02.2012, lucrările aferente stației Fetești au fost excluse ca valoare din Memorandumul de Finanțare. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail