Raportul preliminar dat publicității joi de către AGIFER – Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) afirmă că pe o lungime de cinci kilometri, inclusiv în zona accidentului, trenurile aveau restricție de circulație la 50 de kilometri la oră.
Accidentul s-a produs pe firul II la km 142, adică la mijlocul secțiunii km 139 – km 144, pe care există încă din 2017 o restricție de viteză de 50 de kilometri la oră, atât la trenurile de marfă, cât și la cele de călători.
AGIFER menționează că până la introducerea restricției în 2017 viteza era de 70 de kilometri la oră la trenurile de marfă și 100 de kilometri la cele de călători.
Cauza restricției de viteză este starea proastă a suprastructurii căii ferate (adică șinele, traversele, elementele de prindere).
„La data de 30.11.2017 viteza maximă de circulație atât pentru trenurile de călători, cât și pentru trenurile de marfă a fost restricționată (…) datorită deteriorării stării tehnice a elementelor constructive ale suprastructurii căii”, spune AGIFER în raportul preliminar.
În noaptea de duminică spre luni a avut loc o deraiere la Drăgănești Olt (între Caracal și Roșiori), a unui tren de marfă. Circulația pe Magistrala 900, ruta directă între București și Craiova, este blocată și în momentul de față.
Compania Natională de Căi Ferate CFR SA a informat luni dimineață că traficul feroviar între stațiile Fărcașele și Dragănești Olt a fost închis în cursul nopții, din cauza deraierii unei garnituri private de marfă. Trenul de marfă aparținea operatorului privat Constantin Grup și avea în compunere 37 de vagoane încărcate cu cereale. În condițiile în care nouă dintre ele s-au răsturnat și pe celălalt fir de mers, a fost nevoie de închiderea traficului feroviar întrerupt în ambele sensuri. Evenimentul nu s-a soldat cu persoane rănite, însă pagubele materiale sunt însemnate la infrastructura feroviară. (D.C.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail