Site logo
Ce spun Mare, Măntescu, Dobrescu și Rădoi despre declarația lui Cîțu privind cotizația la sindicat
8 martie 2021

Recentele declarații ale premierului Florin Cîțu despre modul cum este reținută cotizația la sindicat pe statul de plată au stârnit reacții în lumea sindicală de la calea ferată și metrou. Chestionați de Club Feroviar, liderii federațiilor sindicale reprezentative din domeniul feroviar s-au arătat revoltați de afirmațiile premierului, dar au precizat că noua măsură, dacă va intra în vigoare, nu-i va afecta prea mult.

Adrian Bărbulescu

cotizația la sindicat control la Primăria Capitalei majorarea de capital la CFR Călători a doua rectificare bugetară rectificare bugetară Statutul personalului feroviar Florin Cîțu despre rectificarea bugetară rectificare bugetară pe 2020 șomaj tehnic la AFER
FOTO Guvernul României

Premierul Florin Cîțu a declarat la finele săptămânii trecute, într-un interviu acordat G4Media.ro, că Guvernul pregătește în următoarele săptămâni o ordonanță de urgență prin care va elimina cotizarea automată lunară la sindicat în cazul angajaților de la stat.

”Nu mi se pare normal ca oamenii să plătească automat o cotizație. Dacă cineva vrea să fie membru al unei organizații, trebuie să vedem dacă vrea să plătească, să facă efortul lunar să plătească. Eu zic că oamenii nu pot fi obligați să cotizeze. Cine vrea să cotizeze, foarte bine, dar nu trebuie să fie obligat cineva să cotizeze asta”, a spus prim-ministrul.

Ion Rădoi: ”Nimeni nu e obligat”

cotizația la sindicatCu toate că nu a spus-o explicit, intenția lui Florin Cîțu a venit ca reacție la conflictul care durează de mai bine de o lună între ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și președintele Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, Ion Rădoi.

”Oamenii au completat ei singuri aceste fișe (n.red. – pentru reținerea automată pe statul de plată a cotizației la sindicat), de bunăvoie. Nimeni nu e obligat. Tot ce pot să spun este că din 5.500 de angajați la metrou, doar șapte nu sunt membri de sindicat. Restul e de prisos”, a declarat Ion Rădoi pentru Club Feroviar.

Florea Dobrescu: ”Ne le băgăm oamenilor mâna în buzunar pentru cotizația la sindicat”

rastel de biciclete în fiecare garăPreședintele Federației Naționale Sindicale Drum de Fier, Florea Dobrescu, a explicat cum funcționează mecanismul: ”El nu înțelege că noi nu le băgăm angajaților mâna în buzunar, cotizația se reține pe baza unui acord scris al salariatului. Ei aleg în ce sindicat se înscriu, care le reprezintă interesele și dacă nu le convine se retrag. Dovadă că printre ceferiști sunt și nesindicaliști, care nu plătesc cotizație la sindicat”.

În acest context, liderul sindical consideră nelalocul lor declarațiile premierului: ”Să pună mâna să facă treabă pentru țară, nu să se preocupe de ce fac sindicatele. Îl interesează cum luăm noi cotizațiile, dar cu ce drept ia el banii pentru sponsorizarea partidelor politice? I-a întrebat cineva pe români?”.

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează ediţia a IV-a a Târgului de Carieră Feroviară în România.

Interacţionează LIVE cu cei mai activi şi importanţi angajatori de pe piaţă.
Programează
te la interviurile online şi fă următorul pas in cariera ta feroviară.

Partener Principal Colaboratori Parteneri Media
facultatea de transporturi UPB logo CFDP

MAI MULTE DETALII

Grigore Mare: ”Premierul face declarații năstrușnice”

cotizația la sindicat acțiuni de protest la CFR electricieni în trenuri negocierile pentru CCM la CFR sunt trenuri aglomerate la CFR Călători CFR Călători vrea să cumpere automotoare sindicaliștii feroviari despre Rovana PlumbPentru președintele Federației Naționale Mișcare Comercial Vagoane, Grigore Mare, premierul a făcut ”declarații năstrușnice care nu se încadrează niciunde în legislația românească”.

”Nu poți să iei banii omului fără acordul lui, oamenii semnează pentru asta. În plus, în Contractul Colectiv de Muncă s-a convenit cu administrația ca aceste cotizații să se rețină pe statul de plată.  România este membră a Uniunii Europene și aceasta este o practică europeană. Mie mi se paree că declarațiile premierului sună ca o amenințare de genul <stați liniștiți, că aveți de-a face cu mine!>. Nu ne lăsăm intimidați”, a mai spus liderul sindical.

Iulică Măntescu: ”Intenția premierului privind cotizația la sindicat este abuz în serviciu”

cumulul pensie-salariu acțiuni de protest la CFR negocierea CCM la CFR MarfăLa rândul lui, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu, spune că intenția premierului poate fi încadrată la abuz în serviciu și se întreabă dacă nu ne îndreptăm cumva spre dictatură.

”În loc să se ocupe de guvernarea țării, prim-ministrul se ocupă de cotizațiile la sindicat. E un abuz în serviciu, pentru care se va trezi cu niște plângeri penale. Nu poți modifica niște legi cum vrei tu, când România e parte a unor convenții europene și internaționale. Ne îndreptăm cumva spre dictatură?”, a declarat el pentru Club Feroviar.

Ordinul lui Daniel Funeriu, anulat de Liviu Marian Pop

Dincolo de disputele din prezent, ideea avansată de Florin Cîțu nu este nouă. O măsură similară fusese promovată în urmă cu 10 ani de ministrul Educației de la acea vreme, Daniel Funeriu.

În noiembrie 2011, în Monitorul Oficial a fost publicat un ordin comun al ministrului Educației, Daniel Funeriu, ministrului Finanțelor și al ministrului Internelor care punea la dispoziția școlilor un nou sistem informatic de calcul al drepturilor salariale, care nu mai prevedea posibilitatea de reținere direct din salariile profesorilor a cotizațiilor de sindicat, a ratelor CAR sau a ratelor bancare.

Și atunci, sindicaliștii susțineau că ordinul încalcă prevederile Codului Fiscal, precum și contractul individual de muncă. După nici un an de zile însă, la instalarea în funcția de ministru interimar al Educației a fostului lider sindical Liviu Marian Pop, acesta a semnat un ordin prin care s-a revenit la reținerea cotizației către sindicat direct de pe statul de plată.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share