Site logo
11 martie 2020
lucrări la CFRlucrări la CFR

Gestionarul infrastructurii feroviare naționale va plăti 25 de milioane de lei pentru două studii de fezabilitate pe rutele menționate. CFR SA a semnat în data de 11 martie 2020 contracte pentru studii de fezabilitate în vederea reabilitării liniilor Roman – Iași – Frontieră și Pașcani – Dărmănești.

Doru Cireașă

calea ferată din Serbia

Contractele au fost atribuite asocierii de firme TPF Inginerie SRL și ISPCF SA București, acestea având cel mai bun punctaj în urma unei proceduri ce a luat în calcul atât prețul solicitat, cât și calitatea ofertei.

Valoarea contractelor este de 16,49 milioane lei (Roman – Iași – Frontieră) și, respectiv, 8,4 milioane lei (Pașcani  – Dărmănești).Principalele cerințe tehnice minime care trebuie luate în considerare pentru a stabili variantele / alternativele de rută sunt:

  • Toate stațiile incluse în proiect vor fi centralizate electronic;
  • Viteza maximă de 120 km / h pentru trenurile de marfă și respectiv 160 km / h pentru trenurile de pasageri;
  • Obținerea accesului persoanelor cu mobilitate redusă în stații și platforme;
  • Modificarea sistemului actual de treceri de nivel cu cale ferată.
  • Aplicarea și respectarea normelor naționale și internaționale, precum și a legislației în vigoare privind construcția căilor de acces, intervenție și evacuare pentru persoane și mărfuri în caz de incendiu;

Ce lucrări vor fi executate

Lucrările specifice vor privi:

  • suprastructura și infrastructura liniei feroviare;
  • lucrări de terasamente și consolidări;
  • Clădiri civile;
  • poduri, poduri, pasaje, pasarele, tuneluri;
  • sistem de protecție împotriva zăpezii și zgomotului;
  • treceri la nivel;
  • Încălzitoare de macazuri;
  • instalații feroviare pentru semnalizare în stații, în linia curentă, la treceri la nivel;
  • instalații de telecomunicații feroviare și computere, informații operaționale ale publicului călător, instalații de supraveghere video.

Termenul de derulare a contractului va fi de 13 luni. Câștigătorii contractului vor realiza, pe lângă studiul de fezabilitate, intabularea coridorului de expropriere, scoaterea terenurilor din circuitul agricol, întocmirea documentației de licitație pentru realizarea efctivă, documentația topocadastrală, studii de trafic, arheologice, de mediu, geotehnice. etc.

Nemulțumiri în Moldova din cauza lipsei proiectelor serioase

Dacă moldovenii sunt nemulțumiți din cauza lipsei autostrăzilor în această regiune, nici starea căii ferate nu îi face mai fericiți.

Dezvoltarea rețelei feroviare din zona Moldovei este cerută insistent de către reprezentanți ai unor ONG din zonă, după modelul împământenit „Moldova vrea Autostradă”. Modernizarea căii ferate a făcut tot in ultima perioadă și obiectul interpelărilor adresate de către unii parlamentari ministrului Transporturilor.

„Din păcate, de aproape 30 de ani, în România nu se relizează investiții în infrastructura de transport feroviar, motiv pentru care traficul s-a mutat, în mod natural, pe cale rutieră. De exemplu, dacă între Suceava și București ar fi existat o cale ferată de mare viteză care ar fi permis circulația trenurilor cu viteze de peste 160 de kilometri la oră, atunci distanța dintre Cetatea de scaun a Moldovei și Capitala țării s-ar fi putut parcurge chiar în mai puțin de 3 ore, avantajele fiind superioare (prin costuri, siguranță și timp) transportului rutier și celui aerian”, spunea recent deputatul sucevean Ioan Bălan într-o interpelare adresată ministrului Transporturilor.

Suceava – București, o cale ferată rentabilă

Deputatul a susținut că în Master Planul General Transporturi (MPGT) se specifică că pe ruta Suceava – București există un număr consistent de pasageri, ”de câteva mii zilnic”, care ar călători cu trenul și ar justifica pe deplin investiția. ”Ministerul nu a întreprins demersuri concrete pentru a obține finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru a moderniza această cale de rulare”, a afirmat Ioan Bălan.

El a reamintit că reprezentanți ai majorității parlamentare ar fi declarat că va fi dată o Hotărâre de Guvern pentru demararea licitației pentru proiectul tehnic și execuție în vederea demarării lucrărilor de modernizare a rutei CF  Suceava  – București, în vederea creșterii vitezei de deplasare la peste 160 kilometri la oră.

Proiectele, anunțate în 2019 de către Marius Chiper

Licitarea studiilor de fezabilitate a fost anunțată anul trecut de către Marius Chiper, director de investiții al CFR SA la acel moment, cu ocazia unei conferințe dedicate investițiilor în România. El a spus că prin modernizarea sectoarelor va fi „închis” Coridorul IX de transport feroviar.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share