Site logo
CFR Călători atribuie contracte importante pentru reparații locomotive și vagoane
10 martie 2020
Zilele Feroviare 2019Zilele Feroviare 2019

De la începutul lunii compania CFR Călători a semnat mai multe contracte subsecvente pentru lucrări de modernizare și reparație de locomotive și vagoane.

Doru Cireașă

Zilele Feroviare 2019

Una dintre primele licitații anunțate pe situl de licitații publice este cea de servicii de reparaţie planificată tip RP (reparație planificată), rebandajare roti, înlocuire roţi monobloc uzate sau defecte, înlocuire osii ax uzate sau defecte, înlocuire discuri de frână uzate sau defecte, refacere protecţie anticorozivă şi vopsire integrală în sistem poliuretanic, reparaţii / recondiţionări / înlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate, la vagoane de dormit seria 7131.

Acest tip de vagoane provine din seria 7030 import Germania, fabricat în anul 1965. Vagoanele au 11 compartimente cu 33 locuri în regim de clasa a 2-a si 22 locuri in regim de clasa 1-a .

Durata contractului subsecvent este de 24 de luni, iar ofertantul câștigător este Atelierele Grivița cu o sumă a contractului de 1,35 milioane lei.

Tot zilele trecute CFR Călători a atribuit și un contract subsecvente de modernizare a unor locomotive. Este vorba de lucrări de reparație cu ridicare de tip RR la locomotiv electrice de 5100 KW TSAM (locomotive modernizate la Softronic Craiova în perioada 2007-2011).

Contractul subsecvent a fost atribuit firmei Reloc, parte a Grampet Group, și va avea o durată de 24 de luni și o valoare de 256 mii lei.

Alt contract subsecvent atribuit de către operatorul național privește “Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 1970, 2170”. Contractul, atribuit tot firmei Atelierele Grivița SA, are o durată de 18 luni și o valoare de 1,88 milioane lei.

Și în fine, a patra serie de contracte acordate privesc lucrări de reparație la termen tip RTG pentru patru loturi de vagoane.

Este vorba de înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 1070, 1090, 1091;

  • Lot 2 – Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 2176, 2186, 8487, 8987, 2087, 2187;
  • Lot 3 – Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 2296, 8483, 8496, 8476, 8576, 8676;
  • Lot 4 — Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 3076, 2276, 8376

Unul dintre loturi a fost câștigat de Astra Vagoane Arad iar celelalte trei de către Atelierele Grivița.

În final, un ultim contract semnat în această lună privește reparația de către Reloc Craiova a mai multe locomotive diesel de tip LDE 621. Este vorba de lucrări a căror necesitate a fost constatată pe fluxul tehnologic iar valoarea lucrărilor este de aproape 900 mii lei.

Lucrările de modernizare a parcului de material rulant trebuie văzute în contextul în care CFR Călători continuă eforturile începute anul trecut de ridicare a numărului de vagoane la 1.000 de unități. Compania are de satisfăcut o cerere consistentă de servicii de transport pe anumite rute însă este lipsită de capacitățile necesare satisfacerii solicitărilor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share