Site logo
6 decembrie 2019
facilitate pentru navetiștifacilitate pentru navetiști

Odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 15 decembrie, CFR Călători va introduce o facilitate pentru navetiști și pentru corporatiștii din Băneasa. De noua facilitate vor putea beneficia cei care lucrează în marile orașe și locuiesc în localitățile din apropierea lor. Dar și cei care locuiesc și lucrează în același oraș, cum este cazul Bucfacilitate pentru navetiștiureștiului.

Adrian Bărbulescu

Concret, CFR Călători a anunțat vineri că lansează un nou program pilot pentru sporirea atractivităţii traficului de navetă între zonele suburbane şi marile oraşe din toată ţara.

”Astfel, va fi permisă călătoria posesorilor de abonamente valabile la trenuri Regio şi cu trenurile Interregio, pentru abonamentele emise pe distanţe de până la 30 de km. Această ofertă este valabilă începând cu data de 15 decembrie 2019 şi nu include trenurile în trafic internaţional”, a precizat operatorul feroviar de stat.

Noua facilitate pentru navetiști, utilă pentru Pitești, Brăila și Galați

Dar să vedem cine ar putea beneficia de această nouă facilitate pentru navetiști. Între Golești și Pitești sunt 8 km pe calea ferată, iar trenurile sunt utilizate din plin ca mijloc de navetă. Pe această relație, navetiștii vor avea la dispoziție 12 perechi de trenuri Interregio pe zi, care străbat distanța în opt minute, în afara celor Regio, la care timpul de parcurs este de 12 minute. Oricum, la această facilitate nu durata redusă a călătoriei contează, ci faptul că nu mai trebuie să aștepți mult timp în gară până să vină un tren Regio.

Și în zona Brăila – Galați facilitatea se dovedește atractivă. Între Barboși și Brăila sunt 19 km, iar navetiștii au la dispoziție șapte perechi de trenuri Interregio (17 minute), pe lângă cele Regio (25 minute). Navetiștii se pot deplasa și între Barboși și Galați (12 km) cu trenurile Interregio (19 minute). Pe ambele relații (se încadrează în grupa 11-20 km), prețul unui abonament lunar este de 85 lei.

De la Verești la Suceava și de la Buftea la București

În nordul țării, abonamentele la trenurile Regio pot fi utilizate după 15 decembrie și la cele 10 perechi de garnituri Interregio (10 minute în loc de 18) care circulă zilnic între Verești și Suceava (15 km, deci tot 85 de lei abonamentul lunar). În Ardeal, pe distanța de 12 km dintre Apahida și Cluj Napoca circulă zilnic o pereche de trenuri Interregio (18 minute în loc de 20).

În ceea ce-i privește pe cei care fac naveta la București, noua facilitate introdusă de CFR Călători le va fi utilă locuitorilor din Buftea. Între Buftea și București Nord sunt 17 km și aici circulă în fiecare zi 11 perechi de trenuri Interregio (evident, sunt mai multe care trec pe Magistrala 300/500, dar nu toate opresc la Buftea), cu un timp de parcurs de 18 minute. Abonamentul lunar va costa tot 85 de lei.

CFR Călători a anunțat la finele lunii octombrie că, de la 15 decembrie, locuitorii din Buftea vor avea șase perechi de trenuri Interregio în plus care vor face legătura cu Bucureștiul. În total, nu mai puțin de 26 de trenuri operate de CFR Călători vor lega Buftea de București Nord sau București Basarab. Lor li se vor adăuga garniturile operatorilor privați care deja circulă pe această rută.

Alexandru Vaida, viceprimarul din Buftea, spunea că autobuzele societății de transport local din Buftea vor avea orarul coordonat cu mersul trenurilor, pentru a-i prelua sau a-i duce pe călători de la și la gară. În plus, vor fi autobuze de la gara din Buftea și spre/dinspre Corbeanca și Crevedia.

Băneasa nu are metrou, dar va avea trenuri

În fine, utilizarea la trenurile Interregio a abonamentelor pentru trenurile Regio le va fi utilă și corporatiștilor din Băneasa. Asta pentru că, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2019-2020, patru perechi de trenuri Interregio de pe relația București Nord – Constanța și retur vor avea oprire și la Gara Băneasa. Distanța de 7 km dintre Gara de Nord și Gara Băneasa este străbătută pe calea ferată în nouă minute.

Singura problemă este însă legată de tariful cam piperat pentru un abonament lunar – 75 de lei pentru distanțe de până la 10 km, categorie în care se încadrează București Nord – București Băneasa, după cum arată datele oficiale de pe site-ul CFR Călători.

Dincolo de garniturile existente, CFR Călători va introduce nu mai puțin de 13 perechi de trenuri pe relația București Nord – Fundulea, cu opriri în stațiile de pe traseu, inclusiv București Băneasa și Pantelimon. Pe ruta București Nord – Pantelimon abonamentul costă 85 de lei, iar pe București Nord – Fundulea (42 km) 150 de lei (categoria 41-50 km).

Transportul feroviar ar putea constitui o soluție pentru preluarea corporatiștilor din zona de nord către metrou (în Băneasa nu este, deocamdată metrou, iar până la punerea în funcțiune a Magistralei 6 e cale lungă). Asta ar fi soluția și pentru alți corporatiști, cei din Pipera, dacă la intersecția Șoselei Petricani cu calea ferată București – Constanța ar fi amenajate două peroane (câte unul pe fiecare sens de mers) iar de aici până la Gara de Nord, unde există legătură cu metroul, călătoria ar dura doar 15 minute.

Precedenta ofertă a fost doar pe perioadă determinată și nu pentru toate trenurile

Este pentru prima oară când CFR Călători introduce o ofertă de acest tip pe o perioadă nedeterminată și la toate trenurile care se îndeplinesc anumite condiții, indiferent de relație.

Precedenta ofertă a fost introdusă anul trecut și a fost valabilă în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019. Doar la unele trenuri Interregio stabilite de CFR Călători a fost permisă călătoria posesorilor de abonamente de călătorie valabile la tren Regio, clasa a doua.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share