Site logo
29 septembrie 2020

Conducerea companiei CFR SCRL Brașov, în răspunsurile acordate CFiR în cadrul unui interviu referitor la piața muncii în domeniul feroviar și efectele pandemiei de coronavirus asupra acestui domeniu, consideră că au existat și efecte pozitive ale acestei crize sanitare, unul dintre acestea fiind creșterea semnificativă a cererii de locuri de muncă.

CFiR: Cum vedeți piața de muncă în domeniul transportului pe șină în contextul general – care sunt cele mai mari probleme cu care vă confruntați, dar și care ar fi punctele de atracție pentru un candidat la un loc de muncă în acest domeniu?

CFR SCRL Brașov: După fluctuațiile din ultimii ani, în contextul crizei economice, pe piața muncii în domeniul transportului feroviar se poate discuta de o revenire timidă a joburilor specifice, determinând o ușoară creștere de personal. Problemele cele mai mari în procesul de recrutare îl constituie lipsa specializărilor în domenii specifice transportului feroviar de pe platforma din învățământ.

Cea mai mare problemă în procesul recrutării de personal din surse externe o constituie limitarea angajărilor tinerilor absolvenți deoarece, la nivelul unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic, nu se dezvoltă programe educaționale specifice domeniului feroviar.

În cadrul procesului de recrutare s-a adoptat o poziție de parteneriat între specialistul care recrutează și potențialul candidat, pentru beneficiul ambelor părți.

Punctele de atracție în cadrul companiei noastre ar fi: natura muncii, localizarea, imaginea și climatul organizațional, iar la final salariul și oportunitățile de avansare.

Strategia companiei CFR SCRL Brașov de atragere și retenție a resursei umane

Compania CFR SCRL Brașov urmărește reducerea fluctuației de personal, prin elaborarea unui pachet complet în sprijinul angajaților în dezvoltarea carierei, incluzând o cultură organizațională confortabilă, o diversitate a responsabilităților și un echilibru între muncă și viața personală.

Astfel, vom implementa metode eficiente în păstrarea angajaților, prin:

  • programe de training;
  • programe de mentorat integrat cu un sistem de feedback orientat către obiective;
  • o cultură pozitivă a valorilor de bază, cum ar fi –  onestitatea, excelența, atitudinea, respectul și lucrul în echipă;
  • o comunicare credibilă și un sistem de promovare motivațional.

CFiR: Cum a fost afectată activitatea societății dvs de pandemia de coronavirus, atât din punctul de vedere al volumului de muncă, cât și financiar și la nivelul resurselor umane?

CFR SCRL Brașov: Pandemia de coronavirus se reflectă în activitatea societății prin volum de muncă și creștere economică stagnante, dar și lipsa lichidităților.

În schimb, la nivelul resurselor umane, se constată o creștere semnificativă a cererii, ceea ce conferă posibilitatea unei selecții cu rezultate pozitive în angajarea de personal cu pregătire profesională superioară, performant și stabil.

CFiR: Ce măsuri ați luat pentru a contracara efectele măsurilor impuse în contextul pandemiei?

CFR SCRL Brașov: În primul rând am accesat toate facilitățile fiscale de susținere și protecție a locurilor de muncă.

De asemenea, am identificat și alte canale de dezvoltare și diversificare a activității, de menținere a portofoliului de clienți.

CFiR: Ați primit ajutor din partea decidenților politici? Dacă da, sub ce formă?

CFR SCRL Brașov: Da, prin legislația de susținere economică și socială, elaborată și aplicată în contextul pandemiei.

CFiR: În cât timp estimați că își va reveni la normal piața pe care vă desfășurați activitatea, precum și activitatea societății dvs?

CFR SCRL Brașov: Cel devreme în următorii doi ani.

CFiR: Ce lucruri credeți că nu vor mai fi la fel că înainte de pandemie, din punct de vedere al modelului de business?

CFR SCRL Brașov: Nesiguranța și instabilitatea din punct de vedere economic vor impune prudență în încheierea de contracte și în selecția clienților.

Planificarea și previziunea business-ului  se vor face pe termene scurte, obiectivul fiind menținerea în viață comercială a societății. Pe de altă parte, lipsa unei creșteri economice va limita investițiile și dezvoltarea.


Societatea Comercială de Reparații Locomotive CFR SCRL Brașov este o societate comercială pe acţiuni, înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 863/2001 – ca filială a Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A., ca urmare a măsurilor stabilite la nivel european privitoare la interoperabilitate, măsuri care au impus menținerea distinctă a activității de întreținere a materialului rulant.

Principalul client în activitatea CFR SCRL Brașov, este societatea mamă, SNTFC CFR Călători SA, pentru care asigurăm  mentenanță material rulant motor aflat în proprietatea acesteia.

În perioada 2001-2008 CFR SCRL Brașov a înregistrat profit, declinul financiar începând cu anul 2009, pe fondul subfinanțării sistemului feroviar și a crizei economice la nivel mondial.

Datorită contextului economico-financiar nefavorabil în care își desfășura activitatea, în luna ianuarie 2015 societatea a intrat în insolvență, la ora actuală fiind în perioada de observație.

De la declanșarea insolvenței și până în prezent, odată cu eliminarea cheltuielilor cu dobânzi și penalități ANAF și a suspendării plății sumelor obținute în instanța de către salariați, societatea a reușit din veniturile proprii să-și acopere toate cheltuielile și să-și achite la timp datoriile fără să mai acumuleze restante, derulându-și astfel activitatea în condiții de profitabilitate.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share