Site logo

Coșmarul din trenul de noapte București-Vatra Dornei. Defecțiuni repetate, 3 ore întârziere

de 3 noiembrie 2025
Coșmarul din trenul de noapte București-Vatra Dornei. Defecțiuni repetate, 3 ore întârziere

Pasagerii din trenul de noapte București-Vatra Dornei, care a plecat din Gara de Nord duminică seara, au trăit un adevărat coșmar pe traseu. Locomotiva aflată la tracțiune s-a defectat de mai multe ori, iar în final a fost înlocuită. Rezultatul: peste trei ore de întârziere.

Trenul IRN 1653 operat de SNTFC CFR Călători a plecat din București Nord duminică seara, cu 34 de minute întârziere față de ora din livret, 22:36, și ar fi trebuit să ajungă la destinația finală, Vatra Dornei Băi, luni dimineață la ora 7:41. Garnitura avea în compunere 14 vagoane, printre care și o grupă de vagoane de Botoșani, precum și cinci vagoane care urmau să ajungă la Electroputere VFU Pașcani, pentru reparații.

Pasagerii s-au resemnat în cele din urmă cu întârzierea de la plecare, mai ales că mulți dintre ei aveau bilete la vagon de dormit sau vagon cușetă și urma o noapte de somn. Din păcate, însă, întârzierea s-a tot mărit pe traseu, din cauza unor repetate probleme tehnice.



Prima defectare a apărut la Sascut

Câteva minute s-au mai acumulat din cauza unor linii defecte de pe traseu, iar la un moment dat s-a circulat la cale liberă. Apoi, la Sascut au apărut primele probleme la locomotiva aflată la tracțiune, EA 717, mai exact la vitezometru.

Au fost rezolvate, iar trenul și-a continuat traseul până la Bacău, unde a fost detașat un vagon. Deja, la plecarea din Bacău, garnitura acumulase o întârziere de 82 de minute, potrivit datelor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Trenul nu a circulat prea mult, căci la Itești locomotiva EA 717 s-a defectat din nou. În câteva minute, mecanicul de locomotivă a reușit să rezolve problema, așa că trenul s-a pus din nou în mișcare. Până la Pașcani s-au mai acumulat ceva minute de întârziere, din cauză că s-a circulat pe stânga o perioadă, iar apoi a lipsit aderența pe șine. În stația Pașcani alte șase minute de întârziere, pentru detașarea celor patru vagoane ce urmau să ajungă la uzina reparatoare de material rulant.

La Lespezi locomotiva s-a defectat din nou

A plecat trenul mai departe, iar la halta Lespezi locomotiva s-a defectat definitiv, iar mecanicul nu a avut altă opțiune decât să solicite locomotivă de ajutor. În ajutor a venit locomotiva EA 199, însă toată această operațiune a contabilizat alte 78 de minute de întârziere în circulația IRN 1653.

În continuare, pe traseu întârzierea s-a mai mărit, din cauza unor restricți de viteză de pe traseu, iar la Verești a detașat grupa de Botoșani. Apoi, în stația CF Suceava au mai fost detașate un vagon și locomotiva EA 717 care se defectase. La plecarea din Suceava spre Vatra Dornei Băi, trenul avea deja o întârziere de 198 de minute (peste trei ore), iar la Gura Humorului a ajuns la 200 de minute.

Până la destinația finală, garnitura a mai recuperat un pic din întârziere, așa că la Vatra Dornei Băi a ajuns mai târziu cu ”doar” 193 de minute. Adică la ora 10:59 în loc de 7:41, cum scria în livret. Pe scurt, un coșmar pentru pasagerii din trenul de noapte București-Vatra Dornei. Un coșmar pentru care nimeni din conducerea CFR Călători nu și-a cerut scuze. Problemele apărute la acest tren nu au fost comunicate public prin niciun canal.

Locomotivele CFR Călători, scadente la reparațiile obligatorii

Locomotivele operatorului feroviar de stat se defectează des pe traseu, deoarece foarte multe dintre ele sunt scadente la reparațiile obligatorii ce trebuie făcute periodic.

Club Feroviar a dezvăluit recent că peste 90% din locomotivele care aparțin de Depoul București Călători au perioada scadentă la reparații de tip RR sau RG expirată. Excepție fac cele două locomotive Phoenix și alte două-trei locomotive electrice. La locomotivele de tip PUMA expiră reparațiile anul acesta, respectiv anul viitor. La locomotiva EA 302 reparațiile expiră și ele în luna decembrie a acestui an. Situația este și mai gravă la locomotivele de tip GM: în afară de maximum patru dintre ele, toate au reparațiile expirate.

Iar situația de la Depoul București Călători nu este una singulară, ci generalizată la nivelul tuturor depourilor operatorului feroviar de stat.



Share