Site logo
22 ianuarie 2020

Evoluțiile rapide pe piața spațiilor de birouri, neînsoțite de extinderi ale rețelei de metrou și creșteri ale frecvenței de circulație a trenurilor crează anomalii și aglomerație în transportul public. Numărul pasagerilor care folosesc stația de metrou Aurel Vlaicu din nordul capitalei a crescut cu 46% în cinci ani.

Sursa foto: playtech.ro

 

Traficul de călători în staţiile de metrou din Bucureşti a crescut cu 3% în perioada 2014 – 2019, până la 177 de milioane, iar cea mai aglomerată staţie este Aurel Vlaicu, care a înregistrat un avans de 46% a numărului de pasageri, de la 5,4 milioane la 8,1 milioane, raportat la perioada de referinţă, arată o analiză Crosspoint Real Estate, bazată pe datele Metrorex, potrivit dcnews.ro care citează Mediafax.

“Deşi stocul de birouri al capitalei aproape că s-a dublat în ultimii 6 ani, ajungând la peste 3 milioane de metri pătraţi în care lucrează aproximativ 350.000 de angajaţi, numărul de călătorii cu metroul nu a înregistrat o creştere semnificativă în această perioadă. Traficul de călători în staţiile de metrou din Bucureşti a crescut per total cu doar 3% din 2014 până în 2019, de la 173 milioane la 177 milioane de călătorii. Schimbările apărute în clasamentul celor mai aglomerate staţii staţii de metrou reflectă în special dezvoltarea segmentului de birouri în capitală. Staţia Aurel Vlaicu, pe locul 8 în topul celor mai tranzitate staţii în 2014, este acum prima în acest top, cu o creştere de 46%, de la 5,4 milioane la 8,1 milioane de călătorii faţă de 2014”, se menţionează în analiză.

Creștere direct proporțională cu cea a stocului de birouri

Potrivit realizatorilor, această creştere este direct proporţională cu cea a stocului de birouri din zonă din ultimii ani, numărul de angajaţi din zonele Aurel Vlaicu/Pipera ajungând la peste 120.000, în 2019.

“Dacă în zone precum cele de nord şi de vest ale Bucureştiului creşterea numărului de călători este în primul rând o consecinţă a dezvoltării proiectelor de birouri, în sudul Capitalei creşterea semnificativă a traficului este cauzată de numărul record de proiecte rezidenţiale noi cu preţuri accesibile”, conform sursei citate.

Magistrala M2 de metrou care leagă sudul de nordul Bucureştiului continuă să fie cea mai tranzitată, însă numărul călătoriilor pe această rută a scăzut cu 7%, în ultimii şase ani. Pe de altă parte, singura magistrală care a înregistrat o creştere a traficului de călători este M4, ca urmare a inaugurării în 2017 a două staţii noi, respectiv Laminorului şi Străuleşti. Stația Aurel Vlaicu a detronat Piața Sudului. Dacă în 2014 aceasta avea cu 2,1 milioane călători mai mult, în 2019 sțaia din sudul Bucureștiului avea cu 1,19 milioane călători mai puțin.

Planuri de extindere a rețelei

Ministerul Transporturilor, Metrorex și Primăria Sectorului 4 au semnat în toamna anului trecut un protocol care prevede o nouă stație de metrou pe Magistrala 2. Stația va fi supraterană și va fi situată între stația de metrou Berceni (fosta Depoul IMGB) și Șoseaua de Centură.

Proiectul se va realiza în continuarea Magistralei 2 de metrou: Pipera – Berceni, utilizând și terenul aferent liniei de probă și legătura rețelei de metrou cu stația CF Popești, a precizat Metrorex. ”Pentru realizarea acestui obiectiv de investitii, Primăria Sectorului 4 va asigura sursele de finanțare necesare, precum și toate operațiunile care derivă din gestionarea surselor de finanțare, proiectarea și edificarea obiectivului stație de metrou, împreună cu toată infrastructura necesară acesteia. După finalizarea proiectului, stația de metrou, împreună cu infrastructura aferentă, va intra în proprietatea publică a statului și se va atribui în concesiunea Metrorex”, se arată în comunicatul dat publicității de Metrorex. Există și planuri de prelungire a magistralei 2 la nord. dincolo de Pipera, însă nu există un grafic clar al lucrărilor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share