Site logo

Criză la Calea Ferată din Moldova. Angajații nu și-au mai luat salariile din martie

30 iulie 2024

Calea Ferată din Moldova

Este din nou criză la Calea Ferată din Moldova, unde peste 5.000 de angajați nu și-au mai primit salariile încă din luna martie.

În total, este vorba de restanțe la lefuri de peste 130 de milioane de lei moldovenești, adică 33 de milioane de lei românești.

Directorul Agenției Proprietății Publice (APP), Roman Cojuhari, citat de site-ul Noi.md, susține că autoritățile sunt în căutare de soluții pentru a remedia situația. Unele active ale întreprinderii de stat ar urma să fie scoase la licitație, iar din banii obținuți să fie plătite salariile angajaților.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Criză la Calea Ferată din Moldova – Feroviarii sunt disperați

Veaceslav Bugai este angajat la nodul feroviar din Basarabeasca. Bărbatul spune că a ajuns în culmea disperării și nu mai are bani pentru a-și plăti serviciile comunale sau pentru a-și întreține familia. Acesta spune că este nevoit să caute alternative de lucru pentru a-și putea asigura existența. ”Ultima dată mi-au plătit pentru luna ianuarie, în iunie. Este groaznic. Mai rău de atât deja nu poate fi. Mi-au tăiat deja gazul și lumina. Nu e clar cum să trăim. Săpăm gropi, spălăm toalete, facem tot ce este posibil ca să putem câștiga un ban să hrănim copiii”, spune bărbatul. În aceeași situație sunt și alți angajați ai nodului feroviar din Basarabeasca.
”Suntem la etapa de a achita lefurile pentru luna martie, respectiv datoriile care sunt la salariu sunt pe trei luni și jumătate. Săptămânal discut cu directorul de la întreprindere și ne străduim să luăm toate măsurile necesare pentru a redresa situația. Am rugat să fie prezentată și o listă de clădiri, de active care pot fi date în arendă și valorificate”, spune Roman Cojuhari.

CITEȘTE și Reduceri de personal la Calea Ferată din Moldova. Pensionarii au fost trimiși acasă

Situația la Calea Ferată din Moldova a început să se agraveze după luna august 2022, când a scăzut tranzitul din Ucraina, odată cu redeschiderea portului de la Odesa. Tot de atunci, feroviarii au început să-și primească salariile cu întârzieri de cîteva luni.

Share