Site logo

Cu cât a crescut numărul călătoriilor cu STB în primele nouă luni ale anului în curs

de 27 octombrie 2025

Numărul călătoriilor cu STB a crescut în primele nouă luni ale anului în curs, potrivit datelor făcute publice luni de transportatorul bucureștean.

Astfel, în perioada menționată s-au cumpărat peste 35 de milioane de titluri de călătorie (cu 675.684 mai multe față de ianuarie – septembrie 2025) și aproape două milioane de abonamente lunare (cu 107.545 în plus față de aceeași perioadă a anului 2024).

”Creșterea vânzărilor de titluri și abonamente lunare arată că bucureștenii încep să vadă transportul public ca o soluție stabilă, nu o variantă de avarie. Tot mai mulți aleg un abonament în locul biletului ocazional, ceea ce indică fidelizare și predictibilitate în comportamentul de mobilitate”, se arată în comunicatul STB.

Extinderea la 65,3 km de benzi unice a fost una dintre cele mai eficiente măsuri ale ultimilor ani. Trasee precum Colentina, Mihai Bravu sau Bulevardul Unirii au devenit axe de transport fluent, unde timpul de așteptare s-a redus, iar viteza medie a crescut constant. Fiecare kilometru de bandă dedicată înseamnă zeci de minute câștigate zilnic pentru mii de oameni.



Arterele cu benzi unice

Topul celor mai lungi segmente de benzi unice:

– Șoseaua Colentina – 9 km

– Șoseaua Mihai Bravu – 8,6 km

– Bulevardul Unirii – 3,6 km

– Șoseaua Olteniței – 3,3 km

– Bulevardul Elisabeta – 3 km

– Bulevardul Magheru – 2,4 km

– Bulevardul Aerogării – 2 km

– Bulevardul Kiseleff – 1,6 km

Cele de pe Șoseaua Colentina, Șoseaua Mihai Bravu și Șoseaua Olteniței sunt organizate pe liniile de tramvai.

Segmente de benzi de aproximativ un kilometru au fost instituite pe Calea Floreasca, Bulevardul Decebal, Bulevardul Iuliu Maniu, Drumul Taberei, Bulevardul Aviatorilor, Bulevardul Regele Mihai etc.

Scăderea numărului de contravenții – minus 15.837 cazuri față de 2024 – e un semnal direct al creșterii respectului pentru regulile de călătorie, consideră STB. Oamenii nu mai percep controlorul ca pe o amenințare, ci ca pe o parte firească a unui sistem care funcționează corect.

În paralel, politica PMB privind parcările cu plată generalizată a contribuit la reechilibrarea traficului: a devenit pur și simplu mai logic și mai economic să folosești STB decât mașina personală.



Share