Site logo
1 noiembrie 2022

Gura păcătosului adevăr grăiește. Aflat marți în portul Constanța ministrul Transporturilor a mărturisit că orașul de la malul mării e al doilea vizitat după Timișoara căci, cumva logic, în al doilea se duce și „acasă”. „Constanța e pe locul 2 ca frecvență a vizitelor dupa Timisoara, sigur mă mai duc si acasă”, a spus el.

Împreună cu șeful PSD Marcel Ciolacu, Grindeanu a ținut să arate importanța sectorului feroviar și finanțările importante absorbite de CFR, în pofida cifrelor care arată o calitate din ce in ce mai proastă a serviciului feroviar.

Încă 16 linii din Portul Constanța recepționate în prima decadă a lunii noiembrie. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat marţi că 19 din cele 35 de linii de cale ferată din Portul Constanţa, reparate în procedură de urgenţă, au fost recepţionate, iar pentru celelalte 16 linii recepţia lucrărilor este programată în 10 zile, transmite Agerpres.

„Am pornit în primăvară cu ceea ce am găsit aici pe zona feroviară, şi anume acele 99 de linii de cale ferată care arătau cum arătau, cu vegetaţii crescute, cu vagoane abandonate şi am prioritizat lucrurile. Cu 35 de linii am intrat pe procedură de urgenţă şi am beneficiat de cei 200 milioane de lei de la fondul de rezervă. În ce priveşte cele 35 de linii, mare parte au fost deja recepţionate, şi anume 19, celelalte 16 urmând ca până în 10-12 noiembrie, deci în 10 zile, să fie recepţionate şi ele. Deci cele 35 de linii intrate în procedură de urgenţă sunt finalizate”, a declarat Grindeanu într-o conferinţă de presă organizată în Portul Constanţa.

Ministrul Transporturilor a precizat că restul de 64 linii de cale ferată rămase de reparat au fost împărţite în trei loturi, pentru două fiind organizate deja licitaţiile şi fiind desemnaţi constructorii.

„Cele 64 au fost împărţite în trei loturi, deja s-au ţinut licitaţiile şi au fost adjudecaţi constructorii pentru două loturi. Pentru al treilea lor suntem în perioada de finalizare, e perioada în care se mai dau clarificări. Oricum, vom închide şi acest subiect, astfel încât diferenţa de 64 de linii să poată fi reabilitate total”, a completat Grindeanu.

Nici banii, nici dosarele de corupție nu au miros

În urmă cu o săptămână Club Feroviar a arătat că una dintre firmele câștigătoare a licitațiilor este firma austriacă Swietelski. Aceasta a fost dovedită de Justiția română că a dat mită unor oficiali ai statului român. Justiția a decis că austriecii de la Swietelsky au dat șpagă unor oficiali ai statului român, în legătură cu reabilitarea unui tronson (Cernavodă-Constanța) din Magistrala feroviară 800, București-Constanța.

La finele lunii martie, fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu a fost condamnat de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la opt ani şi șase luni de închisoare cu executare pentru săvârşirea infracţiunilor de luare de mită şi trafic de influenţă, în Dosarul Mită la CFR, dată de Swietelsky, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.

Revenind, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a fost lăudat inclusiv de colegul său de partid Marcel Ciolacu. „Este pentru prima oara o schimbare de viziune căci Grindeanu merge focalizat pe infrastructura de cai ferate”, i-a făcut reclamă Ciolacu recunoscând că infrastructura feroviară, contrar celei rutiere, „nu vinde”.

Progresele menționate de cei doi, manifestate și în absorbția record de fonduri (în primăvara anului viitor în premieră România va absorbi toți banii alocați în POIM deși termenul limită e finele anului viitor, pretinde Grindeanu) nu se regăsesc însă în teren. Mii de kilometri de cale ferată principală stau nereparați, vitezele de circulație cunt mai mici chiar decât anul trecut, poduri sunt nereparate, materialul rulant e vechi, deraierile sunt la ordinea zilei.

I-a stricat bucuria. Grindeanu, chestionat despre deraierea unui tren, marți

Bucuria și raportările vesele ale ministrului au fost stricate de o jurnalistă din Constanța care a i-a cerut ministrului să comenteze deraierea marți a mai multe vagoane de marfă.

Totodată Grindeanu a ținut să anunțe modificarea luni în Parlament a OUG 109 a guvernanței corporative în sensul că pentru a ajunge în Consiliul de Administrație al unei companii de stat nu vor fi necesare studiile de specialitate și experiența profesională ci doar absolvirea unei facultăți. Lui nu i se pare normal ca un economist sau inginer  să nu poată intra în CA. ”Artificiul” va permite însă cadrelor de partid cu studii superioare făcute la facultăți indoielnice să ocupe ca și până acum locuri bine retribuite în CA pe baza prieteniilor de partid. Absolvenți ai facultăților de cadre din jurul structurilor de stat sau de securitate și servicii de informații, fără legătură cu domeniul respectiv, se vor vedea astfel reprimiți în posturile administrației publice, plătiți consistent.

 

 

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share